رضایت ۸۵ درصد گردشگران چینی از سفر به ایران

رئیس آکادمی گردشگری چین با استناد به یک نظرسنجی انجام‌ شده در بین گردشگران چینی که به ایران سفر کرده‌اند اعلام کرد: ۸۵ درصد گردشگران چینی از سفر به ایران رضایت کامل داشته و این کشور را غیرقابل تصور معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، دای بین (Dai bin) روز گذشته در دیدار و گفت‌وگو با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در پکن با اشاره به اینکه بر اساس این نظرسنجی همه گردشگران از  امنیت کامل در ایران راضی بوده اند، افزود: اغلب گردشگران شهرهای اصفهان و شیراز را خیلی پسندیدند و میدان نقش جهان و مسجد نصیر الملک را هم شگفت انگیز قلمداد کردند.

این مقام چینی در ادامه خواستار اقدامات تسهیلی برای گردشگران چینی در ایران شد و گفت: تربیت راهنمای چینی زبان برای گردشگران چینی و فراهم شدن زیر ساخت‌های رزرو هتل از طریق اینترنت و پلتفرم های آنلاین می تواند نقش مهمی در افزایش تعداد گردشگران چینی در ایران داشته باشد.

دای بین در ادامه از کاهش ۱۷ درصدی سفر گردشگران ایرانی به چین خبر داد و گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم که کجا کوتاهی کردیم تا آن را اصلاح کنیم.

او ضمن تشکر از طرف ایرانی به خاطر تسهیلات ناشی از لغو ویزا برای گردشگران چینی گفت: توسعه گردشگری دو کشور نیازمند همکاری بین دو دولت است هرچند بخش خصوصی هم نقش بسزایی دارد.

رئیس آکادمی گردشگری چین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا در منطقه گفت: ما موافق سیاست های یکجانبه‌گرایی آمریکا و تحریم‌هایی که اعمال می‌کند، نیستیم و با این اقدامات مخالف هستیم.

تربیت نیروی انسانی و راهنمای گردشگری با زبان و فرهنگ چینی

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار ضمن برشمردن اهمیت روابط دو کشور به معرفی اقدامات ایران در تسهیل سفر اتباع چینی به ایران اشاره کرد.

او همچنین از آمادگی موسسات آموزشی گردشگری ایران برای همکاری با آکادمی گردشگری چین به منظور تربیت نیروی انسانی و راهنمای گردشگری با زبان و فرهنگ چینی خبر داد که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت.

منبع: میراث آریا

کد خبر 398553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.