ایمن‌سازی ۳۰ گذرگاه عابر پیاده در بوشهر

شهردار بوشهر از ایمن‌سازی ۳۰ گذرگاه عابر پیاده این شهر با هدف تسهیل تردد معلولان و جانبازان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدنورالدین امیری اظهار کرد: بیش از ۳۰ گذرگاه عابر پیاده با محور قرار دادن دسترسی آسان جانبازان و معلولان به اماکن شهر بوشهر احداث و یا ایمن سازی می‌شود. 

وی تصریح کرد: امروزه حمل و نقل نقش مهمی در توسعه پایدار شهری دارد و سیستم‌های حمل و نقل نیز نقش مهمی در پیشبرد نظام توسعه شهری در چارچوب توسعه پایدار ایفا می‌کنند؛ بنابراین با در نظر گرفتن این واقعیت توجه به عابران پیاده و تردد ایمن آن‌ها از اهمیت مضاعفی برخوردار است. 

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: از جمله ابزارهای سیاست گذاری شهری، استفاده از الگوی طراحی برای ایمن کردن سفرهای شهری و بهبود راه‌های شریانی از طریق مدیریت سرعت، پیش‌بینی تسهیلات عابر پیاده و دوچرخه‌سواری مانند جزیره‌های ترافیکی و خطوط جداگانه دوچرخه، ایمن کردن نقاط با تردد بالا برای عابر پیاده و دسترسی ایمن به حمل و نقل عمومی از جمله مهم‌ترین ابزارهای این رویکرد است.

امیری با اشاره به آسیب‌پذیر بودن عابران پیاده به خصوص افراد سالمند و کودکان در هنگام عبور از عرض خیابان، افزود: جداسازی مسیر حرکت عابران پیاده با وسایل نقلیه عبوری در مقاطع مختلف از راهکارهایی است که علاوه بر تأمین ایمنی عابران، روانسازی ترافیک مسیر مورد نظر را نیز در بر دارد. 

وی اظهار کرد: تردد آسان و ایمن از نیازهای اصلی عابران پیاده و عموم شهروندان در ترددهای شهری است و یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری گام برداشتن در این مسیر است که در این راستا و با تلاش اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر بیش از ۳۰ گذرگاه عابر پیاده در خیابان های امام خمینی(ره)، شهید مطهری، شهید چمران، شهید رییسعلی دلواری و سایر خیابان‌های پر تردد سطح شهر ، احداث یا اصلاح می‌شود.

کد خبر 398546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.