پارکی بر فراز یک مرکز خرید مجلل+عکس

بر بام یکی از مراکز خرید ووهان، از کلانشهرهای جمهوری خلق چین، پارکی بسیار زیبا احداث شده است تا مردم را از شلوغی‌های شهر دور و به آرامش و تنفس هوای پاک دعوت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز خرید فوق که در یکی از مناطق بسیار پردد شهر واقع شده است توسط گروهی از معماران اهل لوس‌آنجلس طراحی و احداث شد؛ این معماران پس از تکمیل پروژه ساخت آن تصمیم گرفتند از پشت‌بام آن نیز به عنوان یک فضای سبز و پارک باشکوه برای جذب مردم بهره گیرند.

در نتیجه، پارک سرسبز محصوری به مساحت ۱۶۴ هزار متر مربع در پشت بام این مرکز خرید واقع است و فضایی پویا برای کودکان و بزرگ‌ترها به وجود آورده است.

پارک جدید که بیش از هرچیز دیگر، با هدف افزایش تعامل بین مردم شهر ووهان احداث شد به گونه‌ای طراحی شده است تا شغل چوپانی و کشاورزی ساکنان را در گذشته در ذهن مردم تداعی کند.

پارک‌بام ووهان که تمامی فضای پشت‌بام مرکز خرید آن را در برگرفته است تلفیقی از پیاده‌راه‌ها، فضاهای تفریحی و مکان‌هایی برای بازی و سرگرمی کودکان است.

چشم‌انداز به‌گونه‌ای طراحی شده است که فضاهای فعال و غیرفعال را در کنار هم بسیار جذاب جلوه می‌دهد و این در حالی‌است که انتخاب گیاهان و گل‌های کاشته شده "پناهگاهی دوستدار محیط‌زیست" در قلب شهر شلوغ و و آلوده ایجاد کرده است. فضای سبز پارک از بالا به قسمت‌های مختلف فروشگاه و حتی به سمت خیابان‌های اطراف امتداد یافته است.

باغ‌بامی که برفراز مرکز خرید جدید کلانشهر ووهان احداث شده است، علاوه بر دعوت مردم به سمت آرامش و رهایی از شلوغی‌های شهر، با آلودگی هوا مبارزه می‌کند و اثرات حاصل از گرمای جزیره‌ای شهر را به حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، معماران برای تجهیز آن از وسایل برقی کم‌مصرف نظیر لامپ‌های ال‌ای‌دی، سیستم‌های خنک‌ کننده و پمپ‌های کم مصرف بهره گرفته‌اند تا پایداری را برای این سازه باشکوه به ارمغان آورند.

کد خبر 398539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.