اعزام کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم به مناسبت روز ملی گرگان

شهردار گرگان قیام تاریخی مردم این شهر در پنجم آذر سال ۵۷ را سند ولایتمداری آنان دانست و گفت: پنجم آذر که به عنوان روز ملی گرگان نامگذای شده و سند افتخاری از مجاهدت‌ها و ولایتمداری مردم این شهر است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود با گرامیداشت روز ملی گرگان و هفته بسیج اظهارکرد: حماسه پنجم آذر سال ۵۷ مردم گرگان برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار شده و با تلاش‎هایی که صورت گرفته روز ملی گرگان نام گرفته است.

وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید برای گرامیداشت این قیام تاریخی مشارکت و همراهی داشته باشند، گفت: شهرداری گرگان به سهم خود برای ماندگاری این حماسه باشکوه و آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان، برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

شهردار گرگان دیدار با خانواده شهدای بسیجی و شهدای فجرآفرین را از برنامه‌های گرامیداشت روز ملی گرگان اعلام کرد و افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان از خانواده گرانقدر این شهدا تقدیر شد؛ علاوه بر این نشست خاطره‌گویی از قیام تاریخی پنجم آذر گرگان نیز به همت مدیریت شهری انجام شده که جانبازان و بازماندگان این رویداد حماسی، مشاهدات خود را از جنایت‌های رژیم شاه بیان کرده بودند.

دادبود با تأکید بر تهیه تاریخ شفاهی از رویداد پنجم آذر گرگان خاطرنشان کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر گرگان و با مشارکت خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بازماندگان این واقعه تاریخی، تاریخ شفاهی مردم گرگان تهیه خواهد شد که می‌تواند به عنوان سندی ماندگار از مردم این شهر به جای بماند.

وی ادامه داد: همزمان با روز ملی گرگان و برای نخستین بار زنگ نمادین این روز در مدارس شهر نواخته شد که مراسم متمرکز این آیین فاخر در مدرسه زینب کبری(س) و با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

کد خبر 398536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.