۳ برابر میانگین جهانی زباله تولید می‌کنیم

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: هر کدام از ما به‌طور میانگین روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کنیم که این آمار سه برابر آمار جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی الویری در نخستین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری، با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ شاخص بهره وری در مقایسه با کشورهای منطقه در رتبه پایینی قرار دارد اظهار کرد: ایران در رده‌بندی سازمان جهانی بهره‌وری در بین پنج کشور آخر قرار گرفته و کشورهایی از آسیای شرقی و اقیانوسیه وضعیت بهتری نسبت به ما دارند.

وی ادامه داد: برابر آمار مرکز ملی آمار در بهمن ماه سال گذشته میزان کار مفید هر شهروند ۱۵ ساعت در هفته بود یعنی دو و نیم ساعت در هر روز؛ به همین دلیل باید ارتقای بهره‌روی در کشور، برای تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه محدودیت منابع مالی و انسانی و در مقابل افزایش جمعیت شهرها لزوم توجه به بهره‌روی را گوشزد می‌کند، تصریح کرد: مدیران باید برای برون رفت از چالش‌های ناشی از افزایش قیمت خدمات مدیریت شهری چاره‌اندیشی کنند که تاکنون برگزاری جلسات بهره‌وری در میان مدیران سابقه چندانی نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تولید زباله و مدیریت مناسب پسماندها خاطرنشان کرد: هر کدام از ما به‌طور میانگین روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کنیم که این آمار سه برابر آمار جهانی است و یا به‌طور مثال در مناطقی از پایتخت روزانه سه نوبت جمع آوری زباله‌ها انجام می‌شود در حالی که در بسیاری از کشورها هفته‌ای دو یا سه نوبت زباله جمع آوری می‌شود.

الویری اضافه کرد: در حال حاضر ایران جزو ۱۴ کشور پرمصرف بنزین است این در حالی است که منابع ما در حال ازبین رفتن هستند و تنها راه نجات از این بحران، آموزش‌های هدفمند برای ارتقای بهره‌وری در شهرهاست.

کد خبر 398512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.