تولید روزانه ۲۰۰ تن زباله در بروجرد

شهردار بروجرد با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تُن زباله در بروجرد تولید می شود، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ ظرف یک هفته آتی در این شهر اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری اظهار کرد: در ایران به طور میانگین روزانه ۶۰۰ گرم تولید زباله داریم و این در حالی است که در بروجرد روزانه ۲۰۰ تن زباله تولید می شود.

وی تصریح کرد: برابر این میزان حجم زباله در بروجرد روزانه از زمین‌هایی که قابلیت استفاده در صنایع پاک دارد کاسته و به زمین غیرقابل استفاده تبدیل می‌شود.

شهردار بروجرد ادامه داد: مشخص است با این میزان تولید زباله منابع زیرزمینی، خاک و محیط زیست را از بین می‌بریم.

جافری با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد، اظهار کرد: اجرای این طرح بهترین راهکار برای کاهش تولید زباله و بازگشت سرمایه به چرخه طبیعت است به همین منظور و برای اجرای بهتر این طرح، شهر را به ۱۰ محله مختلف تقسیم بندی کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: این طرح از هفته آینده به صورت پایلوت در شهرک‌های بروجرد اجرا خواهد شد و برای هر محله دو کارشناس مروج در نظر گرفته شده که با حضور در مساجد، مدارس، مهدکودک‌ها و اماکن عمومی، آموزش لازم جهت اجرای طرح را به شهروندان ارایه می‌دهند.

شهردار بروجرد تاکید کرد: در هر محله‌ای، یک کیوسک جمع آوری زباله مستقر شده و مردم می‌توانند روزانه زباله‌های خود را به این مراکز تحویل دهند.

جافری با بیان اینکه بخشی از زباله‌های شهر با این برنامه تفکیک می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر بدترین شیوه دفن زباله در لرستان انجام می‌شود به همین دلیل لازم است مدیران، انجمن‌ها و سمن‌های حامی محیط زیست در رفع مشکلات همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی یادآور شد: طرح تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد با همکاری شهرداری و یکی از شرکت‌های بخش خصوصی در هفته آینده در شهرک مهرگان بروجرد به نمایندگی از دیگر محلات اجرا خواهد شد.

کد خبر 398509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.