دریافت بارنامه برای حمل و نقل جاده‌ای کالا الزامی است

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: دریافت بارنامه برای حمل و نقل جاده‌ای کالا الزامی است و هرگونه جابجایی بار در جاده‌های کشور نیازمند دریافت سند حمل است.

به گزارش ایمنا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با هدف شفاف سازی در فرایند حمل و نقل کالا و جلوگیری از جابجایی خارج از شبکه حمل و نقل جاده‌ای کالا براساس ضوابط و مقررات جاری کشور، انجام هرگونه عملیات حمل و نقل با طی فرایندهای قانونی و تحت نظارت بارنامه ضروری است.

این سازمان در اطلاعیه خود به همه رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل و مالکان و صاحبان کالا تاکید می‌کند هرگونه جابجایی بار در جاده‌های کشور نیازمند دریافت سند حمل بار (بارنامه) بوده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی به عمل خواهد آمد.

فراخوان نام نویسی صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی می‌شود.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: با هدف اجرای تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارها برای فعالیت در جاده‌های برون شهری، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی می‌شود.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: پس از اجرای این سیستم، ضمن جلوگیری از فعالیت و تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌های مواصلاتی بین شهری ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش مستند به ارائه اسناد حمل معتبر (بارنامه) خواهد بود.

همچنین سازمان راهداری اعلام کرد: رانندگان وانت بار متقاضی فعالیت در حمل و نقل جاده ای، می‌توانند به مراکز مجاز اعلام شده در سایت سازمان به نشانی www.Rmto.ir در بخش کارت هوشمند مراجعه و نسبت به ثبت نام خود و ناوگان مربوط اقدام کنند.

اطلاعیه ثبت نام شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با صدور اطلاعیه ای، مقررات تشکیل شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا را اعلام کرد.

در اطلاعیه سازمان راهداری آمده است: مقرر است برای ارتقای بهره وری و افزایش رضایتمندی ذینفعان از جمله رانندگان نسبت به تشکیل شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند کالا برای تصدی عملیات حمل و نقل جاده‌ای کالا با رویکرد استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین سیستم‌های هوشمند اقدام شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: این گونه شرکت‌های هوشمند در قالب یک شرکت حمل و نقل بین شهری کالا دارای مجوزهای توأمان فعالیت سراسری و بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز شرایط و الزامات فعالیت مندرج در ضوابط مربوطه تشکیل خواهند شد.

بر این اساس شرکت‌های حمل و نقل هوشمند متعهد خواهند شد ظرف مدت حداکثر ۶ ماه از تاریخ اخذ مجوز فعالیت نسبت به ایجاد و بهره برداری از مرکز مانیتورینگ و کنترل ناوگان و نصب سامانه هوشمند تعیین موقعیت و ردیابی خودکار ناوگان و سامانه مدیریت سرعت و عملکرد رانندگان اقدام کنند.

سازمان راهداری از متقاضیان تشکیل این گونه شرکت‌ها خواسته است: درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان محل تاسیس شرکت حمل و نقل سراسری ارائه کنند که در صورت احراز شرایط تعیین شده، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

کد خبر 398501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.