چطور سرماخوردگی را درمان کنیم

مصرف داروهای مربوط به سرماخوردگی به اندازه خود این بیماری متداول و شایع است، اما درمان‌ مؤثر چیست؟

به گزارش ایمنا، هیچ چیز نمی‌تواند سرماخوردگی را درمان کند، ولی برخی از داروها ممکن است بتواند در کاهش علائم آن مؤثر باشد و شما را از گرفتاری بیماری رهایی بخشد.

در ادامه به چند نمونه از روش‌های رایج و شناخته شده برای درمان این بیماری اشاره خواهد شد:

مایعات زیاد بنوشید: آب، آبمیوه، آب گوشت و آب لیموی گرم با عسل بنوشید که این نوشیدنی‌ها باعث برطرف شدن خلط و همچنین کم‌آبی بدن می‌شود.

در زمان سرماخوردگی از خوردن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید، چون باعث وخیم شدن کم‌آبی بدن شما می‌شود.

آب نمک غرغره کنید: غرغره آب نمک با حل ۱،۲ تا ۱.۴ قاشق غذاخوری نمک می‌تواند به‌طور موقت خارش و یا گلودرد شما را تسکین دهد.

اسپری بینی استفاده کنید: اسپری بینی می‌تواند به کاهش چرک و خلط کمک کند.

داروهای سرماخوردگی کدامند؟

برای کودکان شش ماه و کمتر فقط استامینوفن تجویز می‌شود، ولی برای کودکان بزرگ‌تر از ۶ ماه استامینوفن یا ایبوپروفن هم استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که دوز صحیح این داروها حتماً می‌بایست براساس سن و وزن کودکان توسط پزشک تشخیص داده شود. البته پزشکان علاوه بر داروهای ذکر شده برای بزرگسالان آسپرین هم توصیه می‌کنند.

برای بهبود سرماخوردگی مایعاترا گرم میل کنید: مایعات گرم همچون سوپ مرغ و چای در بهبود وضعیت سرماخوردگی مؤثر است البته به شرطی که گرم مصرف شوند.

فضا را مرطوب کنید: دستگاه رطوبت‌ساز می‌تواند با اضافه کردن رطوبت به خانه شما باعث از بین رفتن خلط شده و در تسریع روند بهبود سلامتی شما مؤثر واقع شود.

کد خبر 398500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.