هنگام خرید آباژور به این نکات دقت کنید

آباژورها یکی از لوازم اصلی در دکوراسیون داخلی هستند که علاوه بر تزیینی بودن، جنبه کاربردی دارند. برای آن که نور مناسب فضا را با نوجه به دکوراسیون منزل خود تامین کنید، باید در انتخاب آباژور، نهایت دقت را به خرج دهید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به تنوع طرح، رنگ و فرم آباژورها، سعی کنید یک مدل را برای تزیین منزل خود برگزینید تا شلوغی و بی نظمی زیاد ایجاد نکنید.اما نکاتی هستند که دقت به آنها در هنگام انتخاب و خرید آباژور، باعث می شوند تا درست ترین و استانداردترین انتخاب را داشته باشید و به زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود اضافه کنید.

انتخاب درست طرح، رنگ و فرم آباژور 

تنوع آباژورها زیاد است و می توانند هر شکل و اندازه ای داشته باشند اما معمولا در سه دسته جای می گیرند:

ایستاده، پایه دار و رومیزی

آباژورهایی با کلاهک‌های چین‌دار و پایه‌های سنگی و مجسمه ای به عنوان آباژورهای کلاسیک و آباژورهایی که دارای پایه های تک رنگ و ظریف با کلاهک های ساده هستند، به عنوان آباژورهای مدرن شناخته می شوند. اگر دکوراسیون منزل شما سنتی و کلاسیک است از آباژورهای مخروطی و پارچه ای و طرح کلاسیک استفاده کنید. اما اگر دکوراسیون داخلی شما امروزی و مدرن است، آباژورهای استوانه ای و بلند، بهترین انتخاب هستند.

نکته اساسی و مهم در انتخاب آباژور این است که جنس، رنگ و فرم آن را متناسب با جنس مبلمان و رنگ آن انتخاب کنید.                                                                                                                                   

اگر از آباژور رومیزی استفاده می کنید، باید آن را متناسب با فرم کلاهک آباژور (گرد یا مستطیلی) انتخاب کنید. لبه های آباژور نباید از لبه های میز بیرون بزند.

اگر نور اتاق یا نشیمن شما کم است، از آباژورهای رنگ روشن استفاده کنید، اما اگر فضا به اندازه کافی نور دارد و میزان نوری که از آباژور می تابد چندان مهم نسیت، می توانید آباژورهای تیره رنگ را به کار ببرید.

استفاده از آباژورهای پایه دار، باعث می شود سقف های کوتاه، بلندتر به نظر آیند. این آباژورها مناسب ترین گزینه برای اتاق پذیرایی هستند.

آباژورهای ایستاده می توانند به عنوان تنها منبع نور در فضای منزل استفاده شوند. هماهنگی طرح و رنگ این آباژورها با سایر اجزای دکوراسیون بسیار مهم است.

سعی کنید آباژورها را نزدیک درهای ورودی قرار دهید. هنگام ورود به اتاق، نیاز دارید که راحت ترین دسترسی را به کلیدهای برق داشته باشید.                                                                                                     

برای فضای ناهارخوری، بهترین انتخاب، آباژورهای پایه دار منحنی هستند که نور آنها مستقیم بر روی میز ناهارخوری بتابد.

آباژور اتاق خواب باید ارتفاع مناسبی داشته باشد. بدین معنا که در صورتی که روی تخت می نشینید یا روی آن استراحت می کنید، نور آن مستقیم به چشم شما نرسد و موجب آسیب رسیدن به چشم هایتان نشود. برای اتاق خواب، آباژورهای رومیزی که روی میزهای پاتختی قرار می گیرند استفاده کنید.

کد خبر 398497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.