سی‌وششمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری در اصفهان برگزار می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: سی‌وششمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری -شنبه ۹ آذر ماه- در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،  اظهار کرد: سی و ششمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری در قالب برنامه بزرگداشت هفته شهرساز و همراه با رونمایی از پروژه‌های محرک توسعه مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان و ناژوان خواهد بود.

وی افزود: فرآیند تعریف ایده‌های پروژه‌های محرک توسعه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و جلسات داوری با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و متخصصان مدیریت شهری و همکاری مدیریت مناطق ۱۵گانه شهرداری اصفهان و ناژوان انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از سیاست‌های نوین در توسعه شهری به طور عام و در بازآفرینی بافت‌های نابسامان شهری به طور خاص، بکارگیری اقدامات و پروژه‌های محرک توسعه با اهداف تسریع و تسهیل فرآیند تحول در این بافت‌ها با بهره‌گیری از مشارکت و توان اجتماعی ساکنان و استفاده از ظرفیت‌های محلی است.

حسینی‌نیا با بیان اینکه محرک‌های توسعه شهری، استراتژی‌های نوین توسعه مجدد شهری بشمار می‌رود، گفت: سیاست‌ اجرای پروژه‌های محرک توسعه، تسریع فرآیند تحول در این بافت‌های شهری بدون نیاز به هزینه کلان برای ساماندهی تمام ریز فضاهای موجود است.

وی تاکید کرد: محرک‌های توسعه شهری مولدهایی هستند که با بازگرداندن رونق و توسعه به مناطق شهری، چرخه فعالیت و پویایی را در این مناطق به راه خواهند انداخت.

کد خبر 398493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.