محلات هدف بازآفرینی برای ارائه خدمات شهری در اولویت قرار دارد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: محلات هدف بازآفرینی برای ارائه خدمات شهری در اولویت قرار دارند.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دفاتر تسهیلگری، اظهار کرد: فرآیند بازآفرینی کار بزرگ و تحول عظیمی خواهد بود که در عین حال پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط این دفاتر صورت گرفته است، اما فعالیت‌های در دست انجام، باید با سرعت بیشتری پیگیری شود و حوزه‌های موازی مرتبط با فرآیند بازآفرینی با انسجام بیشتری حرکت کنند تا جمع‌بندی نهایی و تدوین سند توسعه محله زودتر به نتیجه برسد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با تاکید بر اینکه در بخش‌هایی از محلات هدف بازآفرینی، اقدامات باید سریع‌تر صورت پذیرد تا الگوسازی لازم برای دیگر محلات به دست آید، گفت: یکی از الزامات موضوع بازآفرینی شهری بحث جلب مشارکت و اعتماد سازی بین مردم است که لازمه این موضوع اجرای اقدامات عاجل و ارائه خدمات اولیه بر اساس احصاء مشکلات و آسیب شناسی توسط دفاتر است که باید با همکاری دو سویه ارکان شهرداری و دستگاه‌های اجرایی به سرانجام برسد که بتوان به‌واسطه آن نسبت به هدف نهایی که همان نوسازی و بهسازی مشارکتی است اقدام کرد.

یعقوبی با اشاره به حل مشکلات و معضلات محلات توسط این دفاتر تصریح کرد: دفاتر تسهیل‌گری با طی مرحله شناخت محلات، نسبت به رفع مشکلات اقدام کرده‌اند که با توجه به امکانات موجود برخی از آن‌ها قابل حل است.

وی ادامه داد: از جمله این موارد روشنایی، نظافت محلات، تامین گاری‌های زباله، آموزش شهروندی در حوزه تفکیک زباله از مبدا و... است که اعلام آمادگی کردیم تمام مجموعه خدمات شهری این محلات را به عنوان اولویت اول فعالیت و اقدامات اجرایی خود قرار دهند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اضافه کرد: بر این اساس چه در اصلاح بودجه سال جاری و چه در پیش‌بینی بودجه سال آینده، تخصیص اولویت به محلات هدف بازآفرینی نیز لحاظ می‌شود.

کد خبر 398490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.