هوای اصفهان در وضعیت قرمز

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز _پنجشنبه_ با شاخص کیفی ساعتی ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه -هفتم آذرماه- با میانگین ۱۴۶ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس ثبت شده است.

در نخستین ساعات روز پنجشنبه نیز هوای این کلانشهر با شاخص لحظه ای ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم  قرار دارد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز بعد از ظهر با ورود سامانه ناپایدار به استان وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

بر این اساس امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۷۰، خیابان استانداری روی عدد ۱۶۷، خیابان پروین روی عدد ۱۳۱، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۳۰، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۵۹ و خیابان رودکی روی عدد ۱۲۰ گزارش می شود.
 
امروز نیز هوای شاهین شهر با میانگین ۱۶۳ برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای عموم است. 

کیفیت هوای کاشان با میانگین ۱۰۵، مبارکه با میانگین ۱۰۶، سجزی با میانگین ۱۰۲ و نجف آباد با میانگین ۱۲۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. 

داده های ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد به دلیل اختلال در شبکه اینترنت در دو هفته گذشته در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 398487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.