افزایش بودجه عمرانی شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرداری و افزایش بودجه سالانه، اعتبارات عمرانی نیز افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: پیش از این به ظرفیت واقعی شهرداری از نظر بودجه نرسیده بودیم طوری که بودجه شهرداری در دو سال قبل ۶۰ میلیارد تومان بود که اگر ۱۰۰ درصد تحقق پیدا می‌کرد می‌توانستیم هزینه‌های جاری شهرداری را پرداخت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر این بودجه را با همکاری شورای شهر به ۱۳۰ میلیارد تومان رساندیم و آن مقدار که تفاوت بین این دو رقم است در اقدامات عمرانی خود را نشان می‌دهد.

شهردار بیرجند خاطرنشان کرد: وصول مطالبات از طریق صدور پروانه پروژه‌های عمرانی برای دستگاه‌های اجرایی به طور جدی دنبال شد و پرداخت عوارض‌ها را نیز ساماندهی کردیم و در حال حاضر از شکل دستی و سنتی به سیستمی تبدیل شده است.

جاوید با بیان اینکه برای افزایش بودجه شهرداری کمیته درآمدی نیز فعال شده است، تصریح کرد: هنوز به ۶۰ درصد ظرفیت بودجه شهرداری بیرجند نرسیده‌ایم و در شرایط فعلی بودجه این شهر باید حداقل ۲۲۰ میلیارد تومان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری شهرداری است و اگر بتوانیم ظرفیت کامل بودجه شهرداری را به کار بگیریم کارهای عمرانی بسیار بزرگی می‌توان انجام داد.

شهردار بیرجند افزود: شهرداری قبلا معوقات و بدهی داشت اما اکنون این بدهی‌ها به روز شده است.

کد خبر 398485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.