توضیح شهردار تهران درباره تعدیل نیرو در شهرداری

پیروز حناچی گفت: معضل نیروی انسانی در شهرداری تهران همچنان وجود دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی اخیر هنوز به جمع بندی برای چگونگی عمل کردن در این موضوع نرسیده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی - امروز چهارشنبه ۶ آذرماه - پس از نشست شهرداران کلانشهرها، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نشست موضوع بهره‌وری مطرح شد، این موضوع در همه بخش‌های کشور به خصوص در حوزه مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: شهرداری‌ها عمدتا درآمد هزینه‌ای هستند و استفاده بهتر از بودجه‌ای که توسط مردم در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، موضوعبت دارد.

شهردار تهران گفت: ایران از کشورهایی بوده که در زمینه بهره‌وری حرفی برای گفتن داشته است، در تاریخ ایران می‌توان با توجه به قنات‌های موجود، توجه ویژه ایرانیان به استفاده بهینه از مصرف آب در سرزمینی خشک را ملاحظه کرد.

حناچی افزود: مردم در ایران قدیم یاد گرفتند که چگونه با طبیعت زندگی کنند و شاید اکنون این مهم را فراموش کرده‌ایم و باید کاری کنیم که با همین درآمدهای محدودی که در اختیار داریم به حداکثر بهره وری در امور شهرها دست پیدا کنیم.

وی افزود: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که در برخی از کشورها زباله را به جای تخلیه روزانه، هفته ای یکبار تخلیه می‌کنند، البته اقداماتی برای کاهش زباله و شیوه نگهداری از آن در ساختمان ها دارند.

شهردار تهران گفت: هزینه این کار نسبت به تخلیه شبانه زباله ها که در کشور ما انجام می شود، یک هفتم است و در حال حرکت به سمت افزایش بهره وری با کاهش پسماند هستیم.

حناچی افزود: معضل نیروی انسانی معضلی است که همه شهرداری ها با آن درگیر هستند و این معضل بخش عمده ای از بودجه شهرداری ها را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص ساختمان پلاسکو اظهار کرد: پلاسکو اگر تا امروز هم توانسته به ساخت خود ادامه دهد با همکاری شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران گفت: باید هر ساختمانی که می‌خواهد ساخته شود پروانه ساخت بگیرد تا اگر حادثه‌ای شبیه پلاسکو رخ داد، یک سازمانی مسئولیت آن را بپذیرد.

حناچی افزود: بحث‌های شهرسازی مربوط به ساخت پلاسکو حل شده است، اگر هم این مسائل هزینه‌ای داشته باشد، براساس توافقات فی‌مابین شهرداری و بنیاد مستضعفان قابل حل است.

شهردار تهران درباره تعدیل نیرو در شهرداری تهران گفت: معضل نیروی انسانی در شهرداری تهران همچنان وجود دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی اخیر هنوز به جمع بندی برای چگونگی عمل کردن در این موضوع نرسیده ایم.

حناچی درباره خرید زمین برای آرامستان های جدید نیز گفت: در این رابطه باید دو مورد را مورد بررسی قرار دهیم، یکی اینکه ظرفیت بهشت زهرا محدود است و دیگر وجود آرامستان های حاشیه شهر، ظرفیت بهشت زهرا باید امکان سنجی شود اما مکان دقیق برای آرامستان جدید هنوز در نظر گرفته نشده است.

وی در رابطه با نحوه حمایت شهرداری تهران از استارتاپ ها نیز تصریح کرد: شهرداری تهران با لایحه جدیدی از این شرکت ها حمایت خواهد کرد.

کد خبر 398475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.