کتاب "مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری" رونمایی شد

کتاب "مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری" با نگاهی به دیدگاه‌های مقام رهبری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علم و فناوری با تاکید بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف رونمایی شد.

به گزارش ایمنا،  کتاب "مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری" عصر امروز -چهارشنبه ششم آذرماه- با حضور محمدعلی محمدی، رئیس انجمن ملی بهره‌وری ایران،  مرتضی عسگرانی و مرتضی حاکی، مولفان کتاب در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری رونمایی شد.

این کتاب برگرفته از بیانات و دیدگاه‌های ارزشمند و عالمانه رهبر معظم انقلاب و ارائه راهکارهای کارگشا به جامعه مدیریتی کشور به منظور ترویج، به‌کارگیری و اجرایی کردن رهنمودهای ایشان به منظور عملیاتی کردن الگوی ایرانی -اسلامی پیشرفت است.

 رئیس انجمن ملی بهره‌وری ایران در آئین رونمایی از این کتاب با اشاره به اینکه، بهره‌وری حلقه گمشده نظام توسعه کشور در عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: این کتاب ارزشمند می‌تواند در عرصه مدیریت و بهره‌وری برای همه کارشناسان و مدیران کشور راهگشا باشد.

محمدی افزود: این کتاب نگاه هماهنگ، منسجم و برنامه‌ریزی شده رهبر معظم انقلاب را در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف به تصویر کشیده است.

مرتضی حاکی، یکی از مولفان این کتاب نیز در آئین رونمایی این کتاب اظهار امیدواری کرد که با قراردادن کتاب حاضر در سرفصل‌های دروس دانشگاهی و ضمن خدمت مدیران و کارکنان سازمان‌ها، در ارتقاء توانمندی و بالندگی مدیران و همه دست‌اندرکاران اداره امور موثر واقع شده و در تربیت و آماده‌سازی نیروی انسانی، باسطوح بالاتری از رضایت و کارآمدی بیانجامد.

مرتضی عسگرانی، مولف دیگر این کتاب نیز در این آئین با اشاره به اینکه این کتاب راهگشای همه مدیران و کارشناسان در شرایط سخت کشور است، اظهار کرد: مطالعه و تامل و تعمق در این کتاب می‌تواند مسیر و نقشه راهی پیش‌روی مدیران، برنامه‌ریزان و سیاستگذاران و نسل امروز کشور را ترسیم کند.

بر اساس این گزارش، این کتاب که به تببین دوره‌های مختلف مدیریتی، کار و فعالیت بومی و جهادی رهبر معظم انقلاب پرداخته است، در شش فصل به جمع‌آوری، طبقه‌بندی مناسب توصیه‌ها و توصیف‌های بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در موضوع مدیریت برای مدیران نظام پرداخته است.

در فصل نخست این کتاب موضوعاتی همچون مبانی مدیریت، روح مدیریت، فنون مدیریت، عناصر و مولفه‌های مدیریت و توسعه و پیشرفت پرداخته شده است. در فصل دوم به مدیریت و فرماندهی، تفاوت مدیریت و فرماندهی و الگوی فرماندهی مطلوب پرداخته شده است؛ در فصل سوم به موضوعاتی راجع به مدیریت تحول، ضرورت تحول در سازمان، مراحل تحول و راهکارهای مدیریت تحول از منظر مقام معظم رهبری توجه شده است.

فصل چهارم به موضوعاتی همچون مدیریت جهادی، مولفه‌ها و ویژگی‌های مدیریت جهادی، مدیر انقلابی و فقدان مدیریت جهادی و انقلابی می‌پردازد و در فصل پنجم نیز موضوعاتی همچون مدیریت راهبردی، اهداف راهبردی جمهوری اسلامی و تفکر راهبردی را شامل شده است و در فصل آخر نیز مدیریت و تولید دانش‌بنیان، آثار و نتایج تولید دانش‌بنیان، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط صنعت و دانشگاه از دیدگاه مقام معظم رهبری مورد توجه واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 398467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.