ارتقاء بهره‌وری برندینگ شهری را رقم می‌زند

شهردار کرج گفت: بهره‌وری خوب ما را به سمت حکمروایی خوب می‌برد که باعث می‌شود خوش آوازه شویم؛ شهرهایی همچون بارسلونا که به سمت شهر هوشمند رفته‌اند وارد خوش آوازه‌گی شهری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی کمالی‌زاده، امروز -چهارشنبه ۶ آذر ماه- در نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری، اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری با مشکلی مواجه هستیم، هر سطح از تکنولوژی که در کشور وارد می‌شود پس از چندین سال وارد مجموعه مدیریت شهری می‌شود همانطور که شاهد آن هستیم که این همایش برای نخستین‌بار است که برای مجموعه مدیریت شهری برگزار شده است.

وی تاکید کرد: بهره‌وری تحقق سه فاکتور مدت، زمان، هزینه و کیفیت است، هر فرایندی که بتوانیم زمان و هزینه آن را کاهش و کیفیت آن را افزایش دهیم وارد فاز بهره‌وری شده است.

شهردار کرج گفت: ما از اقتصادهای پیشرو جهانی عقب هستیم، متوسط سرعت پروژهای عمرانی ما شش برابر کمتر از چین است، کشوری که با رشد تورم روبه‌رو است باید بتواند سرعت پروژه‌های عمرانی را افزایش دهد.

کمالی‌زاده افزود: رویکرد ما در مدیریت شهری به نوعی است که چشم ما به دستگاه‌های نظارتی است و به قانون به عنوان راهی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم نگاه نمی‌کنیم، قانون را مصادره به مطلوب نمی‌کنیم تا بتوانیم از آن راهی پیدا کنیم که به نیازهای شهروندان پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: نبود مدیریت واحد شهری نیز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، همواره بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در زمینه‌های شهری اختلافاتی وجود داشته است، همواره در حوزه بهسازی معابر و روسازی به نقطه مطلوبی نخواهیم رسید مگر انکه به مدیریت یکپارچه شهری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شهردار کرج گفت: این الگو در قانون برنامه ششم به شهرداری‌های کشور تسری داده شد و امید است که به وسیله آن از دوباره کاری‌ها جلوگیری شود.

کمالی‌زاده تصریح کرد: در شهرداری کرج با هماهنگی که با اداره ثبت اسناد و کانون سر دفتران انجام گرفت این استعلامات، الکترونیکی انجام می شود ۴۰۰ هزار سفر شهری با این پروژه کاهش یافته است همچنین حدود ۵۰ هزار استعلام بانکی الکترونیکی پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: برنامه داریم تا سال بعد، منطقه ۹ شهرداری کرج را می بندیم و عملکرد آن ا به فضای مجازی منتقل می کنیم این کار به بهره‌وری شهرداری کرج کمک بسزایی خواهد کرد.

شهردار کرج گفت: قانون برنامه ششم نقش زیادی را به بهره‌وری می‌دهد ما در کشور از آن عقب هستیم، با قانون کاری که اکنون وجود دارد و سخت گیری‌هایی که برای کارفرما وجود دارد نمی‌توانیم به بهره‌وری برسیم.

کمالی‌زاده افزود: یکپارچه‌سازی فرآیندها نیز به بهره‌وری کمک می‌کند، با آموزش نیروی انسانی توانستیم بازدیدهایی که برای صدور پروانه ساختمان انجام می شد را کاهش دهیم و یک نیروی انسانی بتواند موارد متفاوتی را بازدید کند.

وی اضافه کرد: طراحی‌های شهری که تا کنون انجام شده است بهره‌وری را در نظر نگرفته‌ایم، اما به عنوان نمونه در طراحی ایستگاه‌های متروی کرج در این طراحی‌ها بازنگری کردیم.  

شهردار کرج تاکید کرد: بهره‌وری خوب ما را به سمت حکمروایی خوب می‌برد که باعث می‌شود خوش آوازه شویم، شهرهایی همچون بارسلونا که به سمت شهر هوشمند رفته‌اند وارد خوش آوازه گی شهری شده‌اند.

کمالی‌زاده افزود: در دنیای امروز هر دو سال فرآیندهای مدیریتی تغییر می‌کند، اما مدیران در این تغییرات خود را تغییر می‌دهند باید سعی کنیم به جای تعویض مدیران از این روش استفاده کنیم.

کد خبر 398464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.