سیاست‌ها به سمت تولید متمایل شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال رونق تولید انتظار داریم که همه سیاست‌ها به سمت تولید متمایل شود و مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته با تولیدکنندگان و صنعتگران نیز بر تعامل همه دستگاه‌ها برای رونق تولید، تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید زرندی بعدازظهر امروز -چهارشنبه ششم آذرماه_ پس از برگزاری مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در استان اصفهان و بازدید از واحدهای صنعتی حاضر در این نمایشگاه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برخلاف وجود همه مشکلات داخلی و بین‌المللی، همت و تلاش صنعتگران ایرانی موجب شده که موفقیت‌های مناسبی شامل حال صنایع کشور شود.

وی افزود: فعالیت واحدی‌های تولیدی در سطح کشور، در حال بازگشت به روند عادی است و با وجود اینکه تنش‌های اقتصادی زیادی در سال ۹۷ وجود داشت، شاخص‌های اقتصادی از ابتدای سال ۹۸ بهبود چشمگیری را در حوزه صنعت تجربه کردند و میزان تولیدات کشور در بیش از ۶۰ درصد از محصولات افزایش محسوسی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم فرآیندهای اداری و قانونی در حوزه تولید را تا قسمتی که ممکن است تسهیل کنیم و در حال حرکت به سمت اصلاح فرآیندها و کاهش میزان صدور بخش نامه‌های وزارتی هستیم. افزایش تفویض اختیارات به استان‌ها و تشکل‌های صنعتی اقدام دیگر وزارت صمت در جهت اصلاح فرآیندهای اداری است.

زرندی اضافه کرد: سلسله جلساتی را برای تسهیل فعالیت صنعتگران در حوزه‌های نقدینگی و مالیات تشکیل داده‌ایم و جلسات در حوزه بیمه و تامین اجتماعی نیز به زودی برگزار خواهد شد. شرایط در تامین مواد اولیه صنایع تسهیل شده و بسیاری از اختیارات در این حوزه به سازمان‌های استانی واگذار شده است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با گمرکات نیز برگزار کرده‌ایم و میزان نارضایتی‌ها در حوزه تامین مواد اولیه تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 398456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.