اصفهان بیشترین درخواست تسهیلات از کارگروه رونق تولید را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۱۶ تا ۱۷ درصد از درخواست‌های فعالان اقتصادی استان از کارگروه رونق تولید کشور عملیاتی شده و بیشترین درخواست تسهیلات از سوی فعالان صنعتی استان اصفهان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج موفق بعدازظهر امروز -چهارشنبه ششم آذرماه_ پس از برگزاری مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در استان اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از معاونت طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت به عنوان متولی بخش تسهیلات وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم که تسهیلات بیشتری در اختیار صنعتگران و فعالان اقتصادی استان اصفهان قرار بگیرد.

وی افزود: معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت با درخواست افزایش میزان تسهیلات موافقت کرده و قول داد تا بخشی از تسهیلات ملی را به این امر اختصاص دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: در این کارگروه کارخانجاتی که با دستگاه‌های مختلف همچون ادارات برق، گاز یا محیط زیست و بانک‌ها مشکل دارند، حاضر می‌شوند و با تعاملی که در جلسات این کارگروه میان مدیران نهادهای استانی به وجود می‌آید، بدهی کارخانجات و صنایع دچار مشکل به ادارات استمهال می‌شود.

موفق اضافه کرد: بر اساس مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخش جزئی از بدهی صنایع به صورت نقدی و مابقی به صورت اقساط از آنها دریافت می‌شود و این روش پرداخت بدهی نوعی وام یا تسهیلات برای آنها محسوب می‌شود؛ جلسات هفتگی کارگروه رونق تولید برای رسیدگی به مشکلات امور مالیاتی واحدهای صنعتی برگزار می‌شود و مشکلات تامین اجتماعی، بانکی و دستگاه‌های زیرساختی نیز در این کارگروه به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی قابل توجه در سطح استان شناسایی شده و در حال حاضر طرح‌ریزی دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی با اولویت پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی زیاد، صورت می‌گیرد و بانک‌ها متولی اعلام میزان دقیق تسهیلات پرداختی به صنعتگران و فعالان اقتصادی استان اصفهان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با فعالیت دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی نساجی در آن، قطب صنعت نساجی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: وزارت صمت به سازمان‌های استانی اعلام کرده که باید به واحدهای تولید لوازم خانگی و کارخانجات نساجی توجه بیشتری داشته باشند.

کد خبر 398454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.