طرح بایوجیمی بندرانزلی تا تایید مراکز علمی متوقف است

دادستان کل کشور در راستای صیانت از حقوق عامه و بررسی وضعیت ساخت سازهای سواحل دریای خزر در انزلی از مناطق کپورچال وسنگاچین بازدید کرد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در راستای صیانت از حقوق عامه و بررسی وضعیت ساخت سازهای سواحل دریای خزر در انزلی از مناطق کپورچال وسنگاچین بازدید کرد.

در این بازدید که خرم‌آبادی معاون دادستانی کل، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس کل دادگستری و دادستان استان گیلان و دادستان بندرانزلی دادستان کل کشور را همراهی می‌کردند مدعی العموم در جریان آخرین وضعیت تالاب بندرانزلی و ساخت و سازهای سواحل دریا قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با حضور و بازدید میدانی از تالاب بین‌المللی انزلی در جریان آخرین وضعیت پرونده پروژه بایوجمی (زیست پالایی) قرار گرفته و بر حفظ و صیانت از حقوق عامه‌و سرمایه ملی و سلامت شهروندان تاکید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در رابطه با علل توقف پروژه بایوجمی توسط دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح بایوجمی قرار بوده است که با تزریق موادی مشخص رسوبات کف تالاب را کاهش دهند که اکنون این موضوع از نظر علمی مورد تردید قرار گرفته است.

وی افزود: لذا دادستان بندرانزلی ورود کرده و استعلام‌های مختلف را از مراکز مختلف علمی گرفته و اکنون ادامه اجرای پروژه را متوقف کرده است.در این خصوص محیط زیست نسبت به توقف پروژه اعتراضاتی دارد. به لحاظ اهمیت مسئله و، چون موضوع برای مردم منطقه و برای آبزیان مطرح است و موضوع سرطان زا بودن پروژه مطرح است دستگاه قضایی وظیفه دارد برای پیگشیری از حوادثی که با سلامت جامعه سر و کار دارد ورود جدی داشته باشد. لازم بود شخصا به صورت میدانی بخش‌های از این تالاب را رصد کنیم و انشالله در دستگاه قضایی تصمیم داریم که بر اساس کار علمی و کارشناسی دقیق و کامل کار را پیش ببریم و اگر کوچکترین ضرر وزیانی برای مردم و حتی آبزیان وجود داشته باشد قطعا دستگاه قضایی اجازه نخواهد به سلامت مردم آسیب برسد و جلوی آن را خواهد گرفت.

به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسملین منتظری افزود: سازمان محیط زیست باید بداند که دستگاه قضایی در این پروژه قاطعانه خواهد ایستاد و تا زمانی که همه ابعاد مسئله روشن نشود و کارشناسان متخصص موضوع را تایید نکنند اجازه ادامه پروژه داده نخواهد شد.

کد خبر 398439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.