کاشت گونه‌های گیاهی جدید در فضای سبز کاشان

ناظر عالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به جایگزینی گونه‌های جدید در فضای سبز این شهر، گفت: توت آمریکایی، زیتون‌ تلخ و شیرین و عناب از جمله درختانی است که با توجه به کمبود آب کاشان و میزان سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه، برای کاشت انتخاب شده است.

به گزارش ایمنا، روح‌الله جعفری  با اشاره به گونه‌های گیاهی استفاده شده در مناطق گرمسیر، سردسیر و معتدل اظهار کرد: برخلاف این مناطق، امکان انتخاب گونه‌های زیادی برای کاشت در منطقه کویری کاشان وجود ندارد، زیرا بسیاری از گونه‌ها در زمستان‌های سرد و تابستان‌های بسیار گرم منطقه دوام نمی‌آورد.

وی اکالیپتوس، نارون، سرو خمره‎ای و کاج مشهد را از گونه‌های گیاهی کاشته شده در کاشان برشمرد و افزود:  این گونه‌ها به دلیل سرمازدگی یا سوختگی از بین رفته‌ و ثابت شده که قابلیت بقا در منطقه را ندارد.

ناظر عالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به جایگزینی گونه‌های جدید در فضای سبز این شهر،  عنوان کرد: توت آمریکایی، زیتون‌ تلخ و شیرین و عناب از جمله درختانی است که با توجه به کمبود آب کاشان و میزان سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه، برای کاشت انتخاب شده است.

جعفری با اشاره به جابجایی درختان برای اجرای پروژه زیرگذر، گفت: برای این منظور از روش روت‌بال استفاده شده که به صورت حفر کانال‌هایی به فاصله یک متر از درخت، عملیات جابجایی با خاک، و ریشه در گلدان‌های مخصوص و پوشش مناسب انجام می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از پیمانکاران جدید در حوزه فضای سبز شهری تصریح کرد: در بخش حفظ و نگهداری فضای سبز از پیمانکاران مجرب استفاده می‌کنیم که دارای قدرت مالی و تجهیزاتی مناسب باشند.

ناظر عالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به تغذیه درختان این شهر، یادآور شد: استفاده از کود مایع در دو نوبت، نتایج موفقیت‌آمیزی داشته و با آنالیز و ثبت وضعیت درختان بعد از دوران کوددهی، اثربخشی این روش اثبات شد.

کد خبر 398424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.