فرون‌آباد ۳۰ هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار فرون‌آباد پاکدشت گفت: این شهر ۳۰ هکتار بافت فرسوده دارد که در طرح بازآفرینی شهری باید مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، کوروش میرزایی اظهار کرد: بر اساس طرح هادی شهر فرون‌آباد که پنجم بهمن ۱۳۹۶ از سوی استاندار وقت تهران و به استناد مصوبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ هیئت وزیران به این شهرداری ابلاغ شد، محدوده شهر فرون‌آباد ۱۶۱ هکتار و حریم آن یک‌هزار و ۳۳۹ هکتار تعیین شده است.

وی ادامه داد: از مجموع وسعت محدوده شهر فرون‌آباد، ۳۰ هکتار جزو بافت فرسوده است که با اجرای طرح بازآفرینی شهری، نوسازی و کارآمد می‌شود.

شهردار فرون‌آباد افزود: با اجرا شدن طرح بازآفرینی شهری، سطح زندگی و امکانات رفاهی ساکنان مناطق واقع در بافت فرسوده و حواشی شهر ارتقاء پیدا می‌کند و خدمت‌رسانی به این مناطق از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: آن دسته از ساکنان این مناطق که اقدام به بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: شهر فرون‌آباد با برخورداری از یک‌هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی، یکی از شهرهای صنعتی استان تهران محسوب می‌شود.

شهردار فرون‌آباد افزود: در این شهر شش هزار و ۵۶۳ واحد مسکونی وجود دارد که به منظور رفاه حال شهروندان، کلیه منازل مسکونی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از سوی یکی از  شرکت‌های بیمه در برابر حوادث سیل و آتش‌سوزی بیمه شد.

میرزایی با بیان اینکه نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در حاشیه کمربندی پاکدشت از مزیت‌های فرون‌آباد است اظهار کرد: این مزیت‌ها باعث شده تا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدام به  احداث دو هزار واحد مسکونی در این شهر کند که اجرای این پروژه مهم نقش موثری در توسعه و پیشرفت این شهر ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی در شهر فرون‌آباد ساخته شده است.

کد خبر 398422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.