همت آباد اصفهان پایلوت "محله زیست محیطی" کشور شد

محله همت آباد اصفهان برای نخستین بار در کشور به عنوان محله زیست محیطی انتخاب و کارگاه توانمندسازی کنشگران محیط زیست در زمینه مطالبه گری زیست محیطی صبح امروز در این محله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای نخستین بار در کشور پروژه محله زیست محیطی صبح امروز چهارشنبه ششم آذر ماه با حضور ژیلا آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در محله همت آباد اصفهان کلید خورد.

محله زیست محیطی همت آباد با همکاری شهرداری، مردم محلی و اعضای چهار سمن زیست محیطی استان اصفهان از جمله  " جمعیت پیام سبز، دوستداران محیط زیست (طبیعت یاران)، دوستداران زاینده رود و صلح با طبیعت تشکیل شده است.

هدف از تشکیل محله زیست محیطی،  شناسایی کنشگران محیط زیست در محله های مختلف، توانمندسازی کنشگران به عنوان منابع انسانی هر محله برای تاثیر گذاری در جامعه و  آموزش و ارتقای سطح آگاهی زیست محیطی گروه‌های مختلف از جمله زنان و کودکان است.

ژیلا آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در پروژه های زیست محیطی، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به همراهی و حضور مردم نیاز دارد زیرا دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل و فصل کند از این رو  حمایت مردم و سازمان های مردم نهاد بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اگر مردم و سمن های زیست محیطی با هم باشند به اهداف والای خود خواهند رسید، گفت: این همان هدفی است که دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست دنبال می کند و امیدواریم در همه حوزه ها این همراهی را شاهد باشیم.

آقایی با بیان اینکه محله زیست محیطی همت آباد نمونه کوچکی از مشارکت مردم و سمن های زیست محیطی است، اظهار امیدواری کرد: این محله به عنوان پایلوت موفق در سطح کشور معرفی شود.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این اقدام ارزشمند حس مسئولیت اجتماعی مردم و مسئولان منطقه را برای مشارکت بیشتر در حفظ محیط زیست ترغیب می کند.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان از این اقدام مردمی در محله همت آباد حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان با ۹۳۸ مجوز سازمان های مردم نهاد در حوزه مشارکت های اجتماعی پیشتاز است و سپس استان های تهران، خوزستان، فارس و یزد دارای بیشترین تعداد صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد هستند.

کد خبر 398408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.