۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
تولید ۲۰۰ تن کمپوست در خمین

شهردار خمین گفت: ۲۰۰ تن کود کمپوست در یک سال اخیر از مواد زاید و پسماندهای این شهر تولید شده است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضییان، اظهار کرد: ۳۵ تن  پسماند روزانه در خمین به‌وسیله شش دستگاه خودروی جمع‌آوری و مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: پسماندهای جمع‌آوری شده در سایت بازیافت که در ۱۹ کیلومتری خمین واقع شده مدیریت و دفع می‌شود.

شهردار خمین اظهار کرد: بخشی از این پسماندها پس از طی مراحلی به کود کمپوست تبدیل شده و در حوزه کشاورزی و باغداری کاربرد دارد.

مرتضییان گفت: بازیافت، یکی از واحدهای خدمت‌رسان شهرداری‌ خمین است که فقط جنبه خدماتی دارد و به این علت فعالیت آن هزینه چند برابری نسبت به سود آن دارد.

وی با اشاره به اشتغال شش نفر در واحد بازیافت خمین تصریح کرد:  پسماندهای شهر باید در کوتاه‌ترین زمان جمع‌آوری شود، زیرا ماندن مواد زاید در محله‌ها سبب زشتی چهره شهر، متصاعد شدن بوی نامطبوع، انتقال انواع بیماری‌ها و آلودگی شدید محیط زیست می‌شود.

شهردار خمین افزود: شیرابه حاصل از پسماندها، آب و خاک را آلوده می‌کند و عاملی برای ایجاد گازهای گلخانه‌ای نظیر متان و دی‌اکسیدکربن است که موجب گرم شدن زمین می‌شود.

مرتضییان ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های دفن پسماند، بازیافت است و پسماندهای خشک به‌ویژه کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلزات و شیشه از ارزش اقتصادی برخوردار است و با تفکیک در این واحد بازیافت به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می‌شود.

کد خبر 398404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.