کشور از آن مردم و جوانان است

رئیس جمهور با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر و با بیان اینکه مردم مناطق آذربایجان و اردبیل با کمال دقت، هوشیاری و زمان شناسی به صحنه آمدند، گفت: کشور از آنِ مردم و جوانان است که باید در همه جا در کنار هم باشیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح راه آهن میانه- بستان آباد با اشاره به سفر مرداد ماه سال جاری کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی افزود: در آن سفر به مردم قول دادم هر زمان راه آهن میانه- بستان آباد آماده شود در خدمت مردم این منطقه خواهم بود و امروز برای من، مردم آذربایجان شرقی و بستان آباد روز خوشحال کننده ای است.

وی با تاکید بر اینکه راه آهن میانه- بستان آباد باید تا تبریز ادامه یافته و این طرح تکمیل شود، گفت: به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده و قول گرفتم که تا پایان سال آینده این خط آهن به تبریز متصل شود تا مردم با آرامش و طی کردن مسیر کوتاه تر و سهل تری به مقاصد خود از جمله سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) برسند.

رئیس جمهور اجرای دو خطه راه آهن میانه - بستان آباد را آغازی خوب برای راه آهن های کشور دانست و خاطرنشان کرد: افزایش مسیر ریلی از ۱۱ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر حرکت بسیار خوبی در کشور است و بسیارخوشحالم که چندین استان در کشور طی این سال ها به راه آهن سراسری وصل شده اند.

روحانی با تاکید بر اینکه قول اصلی دولت تدبیر و امید آماده کردن زیرساخت ها برای رفاه و زندگی مردم و همچنین توسعه کشور است، تصریح کرد: بار اصلی این مهم به عهده مردم است و البته دولت نیز در این زمینه تلاش می کند.

وی ادامه داد: وظیفه دولت ایجاد زیر ساخت های مهم کشور از جمله راه ها، بزرگراه ها، لوله کشی گاز، آب، برق، احداث مسیرهای ریلی، بنادر، فرودگاه ها و توسعه ارتباطات و اینترنت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تاکنون در بستان آباد طرح های خوبی در زمینه های تولید، صنعت و امور عمرانی اجرایی شده است، گفت: تاکنون ۳۰۰ طرح تولیدی و عمرانی با ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت در بستان آباد اجرایی و عملیاتی شده است.

روحانی با قدردانی از حمایت های مردم آذربایجان شرقی، تبریز و بستان آباد از انقلاب، رهبری و نظام تاکید کرد: مردم ایران عزیز همیشه برای ایجاد امنیت پیشتاز بوده اند و در برابر بدخواهان ایستادگی کرده اند.

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر و با بیان اینکه مردم مناطق آذربایجان و اردبیل با کمال دقت، هوشیاری و زمان شناسی به صحنه آمدند، تصریح کرد: کشور از آنِ مردم و جوانان است که باید در همه جا در کنار هم باشیم.

رئیس جمهور در ادامه به بازدید خود از مناطق زلزله زده میانه، ترکمنچای و روستای دستجرد اشاره و تاکید کرد: وقتی در کشور مشکلی به وجود می آید همه مردم ایران در خط مقدم تعاون، رشد، آبادانی و دفاع از نظام اسلامی هستند.

روحانی با اشاره به دیدارش با خانواده سه شهید دفاع مقدس در چادرهای اسکان زلزله زدگان در روستای دستجرد، تصریح کرد: این مردم عزیز و دلاور در روزهای پیروزی انقلاب در کنار انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در کنار دفاع بودند و در روز امنیت نیز در کنار امنیت کشور هستند. دولت نیز در حد توان و امکانات هر اقدامی برای این مردم عزیز انجام می دهد.

دکوی با اشاره به اینکه در ماه های گذشته چندین پروژه از جمله دو پروژه بزرگ برقی و پالایشگاهی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در بستان آباد به بهره برداری رسیده است، افزود: امیدواریم هر روز شاهد شادمانی، افتتاح طرح ها و آسایش مردم عزیز کشور باشیم و همه در کنار ایران عزیز، ملت بزرگ و انقلاب و رهبری برای آبادانی کشور تلاش کنیم

کد خبر 398399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.