انتقاد از شکاف میان شورا و شهرداری/ به‌جای خرید اتوبوس، ناوگان فرسوده بازسازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقریبا ۹۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده و از رده خارج شده اند، بدون اینکه از دولت اتوبوسی دریافت شود و نتیجه این همه پیگیری و جلسه این شده که معاونت حمل ونقل ترافیک اتوبوس‌های فرسوده را بازسازی کند.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در نشست فصلی هم اندیشی شورای شهر و شهرداری اظهار کرد: در آستانه آغاز برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار داریم و بهتر است سند برنامه را معیار تفاهم خود در عملکرد قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید بین برنامه و عملکرد یا برنامه ریزان و مجریان شکاف وجود داشته باشد، افزود: اگر مدیران شهری این اولویت‌های برنامه سوم توسعه را قبول دارند پس باید جهت و اساس حرکت شهرداری در مسیر آن قرار بگیرد و همان روزمرگی و حرکتها وتصمیمات گذشته به اسم برنامه جدید اجرا نشود و اگر بخشی یا همه آن را قبول ندارند، دلایل خود را برای تغییر و اصلاح برنامه ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید شورا سیاستگذاری خود را انجام دهد و در اجرا اتفاق دیگری افتاده و شهرداری مسیر خود را برود، تصریح کرد: فعالیت اصلی شهرسازی خانه موزه و نگارخانه و مسابقات معماری نیست، بلکه راهبری توسعه شهر است.

وی اضافه کرد: بارگذاری شهر، یکی از مهمترین منابع مالی توسعه شهر است و اگرچه در گذشته در مورد میزان و چگونگی بارگذاری انتقادات جدی به مدیریت شهری وارد بود اما این به معنای این نیست که ما بارگذاری صحیح و اولویت دار، مانند بارگذاری در بافت‌های فرسوده و ناپایدار را راکد کنیم و با قفل کردن شهرسازی، موجب کاهش منابع مدیریت شهری و ایجاد نارضایتی در مردم بشویم

هاشمی خاطرنشان کرد: در موضوع طرح جامع پسماند هم اتفاق رخ نداده و عملا در جهت هدف برنامه و شورا که ایجاد مکانیزیم جمع آوری و تفکیک و بازیافت منطقه ای پسماند است، هیچ گام عملی برداشته نشده است

وی با بیان اینکه بدترین شرایط اتوبوسرانی تهران در تاریخ این شرکت را تجربه می‌کنیم افزود:  تقریبا 90 درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده و از رده خارج شده اند، بدون اینکه از دولت اتوبوسی دریافت شود و نتیجه این همه پیگیری و جلسه این شده که معاونت حمل ونقل ترافیک اتوبوس‌های فرسوده را بازسازی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این دو سال نتوانسته‌ایم سفارش برای ساخت واگن بدهیم و عملا خطهای جدید متروی تهران با قطارهای سایر خطوط قبلی فعالیت می‌کند، افزود: شورای اقتصاد برای خرید واگن اعتبار تصویب کرده است، مناقصه برگزار شده و قرارداد منعقد شده، ارز تخصیص پیدا کرده، اما شهرداری به جای دنبال کردن این مسیر که مصوب و مورد تایید هست، بدنبال یک قرار دیگر می رود 

بنا به اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران وی اظهار کرد: ماموریت و خط مشی کمیسیون ماده پنج مشخص است اما این کمیسیون به جای پرداختن به اولویت‌های شهر نظیر تحقق الگوی TOD و استفاده از اراضی ذخیره شهری در اولویت‌ها به مسائل روزمره و حل مشکلات برج سازان و متقاضیان تغییر کاربری می‌پردازد.

کد خبر 398395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.