توقف اجرای طرح‌های بازآفرینی گلشهر

شهردار گلشهر گفت: محله‌های هدف این شهر انتخاب و در ستاد بازآفرینی استان تصویب شد، اما به دلیل اینکه اعتباری اختصاص نیافت نه‌تنها طرح‌ها اجرا نشد، بلکه بر دیون شهرداری نیز افزوده شد.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری با هدف ایجاد بستر مناسب برای توزیع عادلانه خدمات و رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار شهری در حوزه وظایف مدیریت شهری پیش‌بینی شده است. 

وی با اشاره به طرح بازآفرینی گلشهر، عنوان کرد: محله‌های هدف این شهر انتخاب و در ستاد بازآفرینی استان تصویب شد، اما به دلیل اینکه اعتباری اختصاص نیافت نه‌تنها طرح‌ها اجرا نشد، بلکه بر دیون شهرداری نیز افزوده شد.

شهردار گلشهر یادآور شد: تاکنون شهرداری حدود ۴۰۰ میلیون تومان در قالب انواع تخفیف‌ها در خدمات شهری ارایه شده در بافت فرسوده گلشهر در نظر گرفته است، اما هنوز مبلغی برای جبران آن  از سوی دولت پرداخت نشده است.

نیکبخت همکاری نکردن بعضی از دستگاه‌ها و ادارات را از دیگر مشکلات اجرای طرح بازآفرینی این شهر برشمرد و تصریح کرد: برای اجرای طرح بازآفرینی و احداث مرکز اقامتی توریستی در مدرسه مقابل پارک قلعه تاریخی "وداغ" که از محله‌های هدف طرح بازآفرینی بود از آموزش و پرورش درخواست همکاری داشتیم، اما این اداره موافقت نکرد.

وی ادامه داد: طرح دوم بازآفرینی شهری گلشهر در خیابان بهارستان و در قالب دیواره‌سازی مسیل اجرا می‌شود که حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار گلشهر افزود: پس از پیگیری انجام شده از سوی شهرداری برای دریافت اعتبارات بازآفرینی، اعلام شد که این اعتبترات به شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰ خزار نفر تعلق میگیرد در حالی که قبلا چنین مسئله‌ای مطرح نبود.

نیکبخت تاکید کرد: شهرداری به مشاوران طرح بدهکار است و قول اختصاص سهمیه قیر هم هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه گلشهر بیش از ۳۰۰ معبر خاکی دارد، خاطرنشان کرد: آسفالت معابر خاکی از مطالبات به‌حق مردم این شهر است، اما به دلیل افزایش قیمت قیر و تخصیص نیافتن قیر یارانه‌ای، پروژه‌های آسفالت معابر و خیابان‌های شهر با کندی پیش می‌رود.

شهردار گلشهر عنوان کرد: متآسفانه به دلیل افزایش قیمت قیر امکان آسفالت معابر و بهسازی آن وجود ندارد.

نیکبخت یادآور شد: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان و از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود یک میلیارد تومان برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهر هزینه شده است.

کد خبر 398390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.