کاهش سرطان روده بزرگ با مصرف گندم

گندم یکی از رایج‌ترین دانه‌های غلات است که نقش موثری در سلامت روده‌ها، کاهش وزن و درمان افسردگی دارد.

به گزارش ایمنا، گندم سبوس دار به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر به بهبود هضم غذا کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

سلامت روده‌ها

نتایج مطالعات نشان می‌دهد مقادیر بالای فیبر نامحلول موجود در گندم سبوس‌دار به عنوان پری‌بیوتیک عمل کرده و بعضی از باکتری‌های مفید موجود در روده انسان را تغذیه می‌کند. همچنین سبوس گندم به بهبود هضم غذا کمک کرده و با افزایش حرکات روده، نقش موثری در پیشگیری و درمان یبوست در کودکان و بزرگسالان دارد.

سرطان روده بزرگ

نتایج مطالعات نشان داده است که مصرف غلات کامل نظیر گندم کامل به دلیل برخورداری از مقادیر بالای فیبر و آنتی اکسیدان، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

گندم یک دانه کامل است که به دلیل مقادیر بالای فیبر به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری، باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. همچنین نتایج بررسی‌های محققان نشان داده است که فیبر موجود در گندم، فرآیند هضم را در بدن تقویت کرده و متابولیسم کلی را بهبود می‌بخشد.

دیابت

گندم سرشار از منیزیم است که باعث بهبود عملکرد آنزیم‌هایی می‌شود که در تولید انسولین و ترشح گلوکز نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان داده است که مصرف غلات کامل مانند گندم، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

سلامت چشم‌ها

ویتامین E، نیاسین و روی موجود در گندم کامل خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد. همچنین لوتئین موجود در دانه‌های گندم در بهبود سلامت چشم‌ها موثر است.

درمان افسردگی

آهن، فولات، ویتامین‌های B و E موجود در گندم باعث افزایش سروتونین در بدن شده و به بهبود خلق و خو، تقویت روحیه و درمان افسردگی کمک می کند.

کد خبر 398389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.