هزینه ۲۰ میلیاردی برای جبران خسارت چراغ‌های راهنمایی شهر

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای چهارراه‌ها و چراغ ها باید هزینه شود تا این امکانات حالت اولیه بازگردد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حوادث اخیر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های ترافیکی شهر از جمله مترو، اتوبوسرانی، هوشمند، ایستگاه‌ها، چراغ‌ها آسیب وارد شده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های وارده باعث اختلال در حدود ۹۰ تقاطع شهر شد، افزود: از روز بعد ناآرامی‌ها ساماندهی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌های شهر آغاز و در حال حاضر مشکل حدود ۸۲ تقاطع رفع شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: بیش از  ۸۵درصد تقاطع‌های آسیب‌دیده به صورت موقت به چرخه خدمت‌رسانی بازگشته و حدود ۵۵ مورد فرماندهی شده است زیرا کابل‌های زیرزمینی و دستگاه‌های چراغ‌ها آسیب دیده و باید بار دیگر غلاف‌گذاری و کابل‌کشی شود.

وی با بیان اینکه هزینه هر یک از دستگاه‌های هوشمند حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که باید بار دیگر خریداری و راه‌اندازی شود، گفت: حدود سه ماه زمان برای رفع مشکلات به صورت کامل نیاز است، زیرا در حال حاضر دستگاه‌های جایگزین استفاده شده قدیمی و موقت است.

صلواتی با اقدامات انجام شده روان‌سازی ترافیک در معابر شهر صورت گرفته از این بابت مشکلی وجود ندارد، افزود: بعضاً تعدادی از شهروندان درخواست دارند که چراغ های راهنمایی و رانندگی بعضی از تقاطع‌ها که به صورت چشمک‌زن درآمده، بر همین روال باقی بماند، اما نکته قابل توجه این است در این تقاطع‌ها عبور عابر پیاده ایمنی لازم را ندارد و با حجم ترافیک سنگین نیز در  پیک سفرهای درون شهری مواجه خواهد شد و باعث می‌شود گره‌های ترافیکی به وجود آید.

وی افزود: سیستم چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، LED ها و فانوس‌ها بومی است و برای تولید آنها مشکلی وجود ندارد، همچنین بخشی از  دستگاه‌های فرماندهی چراغ‌ها تولید داخلی است، اما بعضی دیگر وارداتی و کمیاب که باید اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان برای چهارراه‌ها و چراغ‌ها باید هزینه شود تا این امکانات حالت اولیه بازگردد.

کد خبر 398383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.