توقف اجرای طرح بازآفرینی گوگد

شهردار گوگد گفت: اجرای طرح بازآفرینی این شهر به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات متوقف و دیون شهرداری بابت تهیه و تصویب این طرح افزایش یافته است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان، اظهار کرد: شهر گوگد بالغ بر ۹۲ هکتار بافت فرسوده دارد که در کمیسیون ماده پنج هم برای دریافت تسهیلات مطرح و به تایید رسید، اما یکی از معضلات کنونی در این شهر آزادسازی محلات هدف است که برای اجرای طرح بازآفرینی باید به صورت کامل اجرا شود.

وی افزود: در طرح بازآفرینی گوگد دو محله هدف شهری شناسایی شد که اجرای عملیات، ۴۰ درصد از خیابان "حافظ" آزادی شده و ۶۰ درصد مسیر باقی مانده است، در خیابان ارگ به سمت امامزاده نیز ۹۵ درصد مسیر آزادسازی شده و عملیات زیرسازی آن در دست اقدام است که در صورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان به زودی به اتمام می‌رسد.

شهردار گوگد با بیان اینکه اعتبارات بازآفرینی بافت‌های فرسوده به شهرهایی با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: به شهرداری‌های شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر نیز اعلام شد که طرح‌های بازآفرینی خود را تهیه کنند.

علی‌محمدی ادامه داد: با وجود صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان برای تهیه و تصویب طرح بازآفرینی گوگد، تاکنون هیچ مبلغی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی به این شهرداری پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: سال گذشته شهرداری گوگد برای تشویق شهروندان و مالکان به نوسازی بافت فرسوده شهری، ۱۴۰ میلیون تومان در قالب صدور مجوزهای نوسازی بافت فرسوده گوگد به شهروندان تخفیف داد.

کد خبر 398381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.