آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در استان اصفهان

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا در استان اصفهان تا امروز را تشریح کرد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان اصفهان اظهار کرد: در پاییز امسال این بیماری مانند دیگر بیماری‌های عفونی افزایش یافته ضمن اینکه زمان شیوع نیز زودتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که در پاییز امسال موارد مبتلا به آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های عفونی افزایش یافته است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در زمان شیوع آنفلوآنزا بین یک تا ۱۰ درصد جامعه عموما مبتلا می‌شوند، افزود: همچنین باید توجه داشت که موارد محدود مبتلا به این بیماری نیاز به بستری شدن دارند.

وی تصریح کرد: موارد مبتلا به آنفلوآنزا در استان اصفهان که نیازمند بستری بوده‌اند و می‌توان گفت در واقع افرادی با احتمال ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های اصفهان بستری شده‌اند که از این تعداد بستری نیز آمار قطعی نداریم.

فدایی با بیان اینکه افراد جوان و میانسال بیشترین گروه سنی در معرض ابتلا به آنفلوآنزا در استان  اصفهان هستند، ادامه داد: همچنین باید توجه داشت چنانچه افرادی که کورتون مصرف می‌کنند، خانم‌های باردار، افراد چاق، افراد دارای بیماری های مزمن ریوی و قلبی و افراد بالای ۶۵ سال به آنفلوآنزا مبتلا شوند روند درمانی سختی را خواهند داشت.

وی بهترین راه پیشگیری  از آنفلوآنزا را واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: به همه گروه‌های سنی پیشنهاد می‌شود تا قبل از ابتلا به این بیماری واکسن آنفلوآنزا را تهیه و استفاده کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص وضعیت دارویی در استان اصفهان در خصوص درمان بیماری آنفلوآنزا نیز تصریح کرد: تاکنون در این زمینه کمبودی اعلام نشده است و وزارت بهداشت داروی مورد نیاز را در همه استان ها توزیع کرده است.

وی در خصوص تاثیر افزایش آلاینده‌های جوی بر تشدید بیماری آنفلوآنزا نیز گفت: ارتباط اثبات شده‌ای بین آلودگی هوا و آنفلوآنزا نیست و نمی‌توان آلودگی هوا را عامل تشدید کننده این بیماری دانست.

کد خبر 398370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.