سن ابتلا به ایدز به ۱۵ سال رسید

رئیس مرکز تحقیقات ایدز از کاهش سن ابتلا به ایدز تا ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش ایمنا، مینو محرز استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی درباره بیماری اچ‌آی‌وی گفت: در همه دنیا به مردم آموزش جنسی داده می‌شود، این‌که رابطه جنسی امن داشته باشند و شرایط رابطه‌های ناامن را بدانند. این موضوعات باید به کودکان هم آموزش داده شود اما در کشور ما تصور می‌شود آموزش رابطه جنسی امن به معنای تشویق به رابطه جنسی است!

وی با بیان این‌که ناآگاهی جنسی از عوامل شیوع اچ‌آی‌وی در مناطقی مانند لردگان است که نتایج آن را دیدیم، افزود: کسی نمی‌خواهد به کودکان تماس جنسی را بیاموزد، بلکه باید به آنها بیاموزیم که تماس جنسی مطمئن چیست.

محرز اظهار کرد: آیا کسی می‌داند که کودکش به کدام سایت رجوع می‌کند و چه اطلاعاتی به او می‌رسد؟ آیا این سایت‌ها کودکان را به بی‌بند و باری جنسی تشویق نمی‌کنند؟ بی‌بند و باری امروز به‌ویژه در میان جوانان بسیار شایع است. ما مشاهده می‌کنیم که جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله مبتلا به اچ‌آی‌وی به ما مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با تاکید بر این‌که نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: آموزش‌ها در این زمینه به هیچ وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلکه خطوط قرمز افرادی که نگرش منفی دارند مانع اطلاع‌رسانی می‌شوند و این خطوط قرمز به جوانان ما آسیب‌ می‌زند.

وی به ایلنا گفته است: بی‌بند و باری در جامعه بیداد می‌کند و الگوی برخی افراد فیلم‌های کلمبیا و ترکیه شده‌ است؛ کشورهایی که فساد در آنها رایج است.

کد خبر 398364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.