۳۵۱ جنین اصفهانی سقط شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در هفت ماه سال جاری ۳۵۱ جنین با تشخیص متخصصان پزشکی قانونی سقط شدند.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری ۴۴۴ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد۳۵۱ نفر از آنها موفق به دریافت مجوز سقط درمانی شده‌اند.

وی به افزایش هشت درصدی متقاضیان دریافت سقط درمانی در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که مجوز سقط درمانی برای جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همراه باخطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد .

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین به افزایش ۲.۵ درصدی مراجعات نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در هفت ماه امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۸۰۹ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که در مقایسه با آمار ۲۷هزار و ۱۲۳ نفر مراجعه سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: از کل مراجعین نزاع استان اصفهان ۹ هزار و ۶۶۶ نفر زن و ۱۸ هزار و ۱۴۳ نفر مرد بوده‌اند.

سلیمانی‌پورهمچنین به افزایش مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در استان اصفهان در هفت ماه امسال اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی آمار اجساد معاینه شده با تشحیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، ۱۸ نفر شامل دو زن و ۱۶ مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  که ۹ فوتیب داشتیم با افزایش رو به رو بوده‌ایم.

ور در خصوص آمار مرگ و میر ناشی از سوختگی در استاناصفهان در هفت ماه امسال نیز گفت: در این بازه زمانی ۱۴۵ نفر و شامل ۵۴ زن و ۹۱ مرد جان خود را از دست دادند که در مقایسه آمار ۹۸ نفری در سال ۹۷ با افزایش رو به رو بوده‌ایم.

کد خبر 398359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.