طرح خلاق ایتالیا برای نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ دبی + عکس

کارلو راتی، معمار ومهندس مشهور ایتالیایی، از طرح خود برای احداث پاویونی پایدار برای برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ ایتالیا در شهر دبی، بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی، رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکسپو جهانی که به اختصار اکسپو نامیده می شود نمایشگاهی بین المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هرچند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می شود.

آخرین نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ و در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و برای دور بعد نمایشگاه‌ها که در سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد، دبی به عنوان میزبان انتخاب شده است. درست یک سال قبل از افتتاح نمایشگاه جهانی دبی، کارلو راتی از تصاویر مربوط به طرح خود برای احداث پاویون نمایشگاه جهانی ۲۰۲۰ رونمایی کرده است.

سازه جدید که به طور موقت بنا خواهد شد از اصول مدور برای به حداقل رساندن مواد زائد بهره خواهد گرفت و در ساخت آن از مصالح بازیافتی نظیر تفاله‌های قهوه و پلاستیک‌های بازیافتی از اقیانوس‌ها استفاده خواهد شد.

کارلو راتی در نظر دارد به منظور به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی پاویون جدید به جای استفاده از سیستم‌های تهویه هوا، از استراتژی‌های کنترل آب‌وهوای طبیعی کمک گیرد.

پاویون اکسپو ۲۰۲۰ با الهام از جوامع دریانوردی بستر مدیترانه از سه قایق بزرگ تشکیل خواهد شد که این قایق‌ها به عنوان نماد مهاجرت مجازی از ایتالیا به دبی، به محل نمایشگاه انتقال داده خواهد شد. قایق‌ها پس از انتقال به مکان جدید روی سقف نمایشگاه قرار خواهد گرفت و شکلی موج‌دار تشکیل خواهد داد که این نوع طراحی تصویر دریا و امواج را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی خواهد کرد.

مسیرهای پرموج امتداد خواهد یافت تا به کف پاویون، که تپه‌ شنی عظیمی پوشیده از ماسه طبیعی خواهد بود، برسد. نمای پاویون نیز در چراغ‌های ال ای دی و طناب‌های دریایی محصور خواهد شد. نمایشگاه جهانی ایتالیا در بیستم اکتبر سال ۲۰۲۰ در دبی به روی عموم مردم باز خواهد شد و تا دهم آوریل ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 398358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.