اغلب دانشجویان بازداشت شده در ناآرامی های اخیر آزاد شدند

بسته خبری چهارشنبه ششم آذرماه اختصاص دارد به استیضاح وزیر آموزش و پرورش، آزادی برخی دانشجویان بازداشت شده در ناآرامی های اخیر، توضیحات وزیر کشور درباره قطعی اینترنت و کشته شدن پنج عضو یک خانواده بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا منصور غلامی وزیر علوم درباره وضعیت دانشجویانی که در نا آرامی های اخیر پس از اصلاح قیمت بنزین بازداشت شده‌اند، گفت: براساس گزارش‌های واصله، تعدادی دانشجو بازداشت شده‌اند که اغلب آن‌ها تا امروز آزاد شده‌اند. پرونده دانشجویان بازداشتی در درون دانشگاه رسیدگی شود.

وی افزود: در تلاش هستیم که پرونده دانشجویانی که تخلفات آن‌ها به لحاظ قوانین کشور مانعی ندارد به داخل دانشگاه‌ها منتقل و پرونده آن‌ها در درون دانشگاه و در کمیته‌های انضباطی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با توجه به اینکه این دانشجویان خارج از دانشگاه بازداشت شده‌اند و اغلب آنان آزاد شده‌اند، امیدواریم تخلف سنگینی مرتکب نشده باشند.
دنده عقب مرگبار

بی احتیاطی راننده خودرو سمند هنگام حرکت با دنده عقب در محور دامغان - شاهرود، ۵ عضو یک خانواده را به کام مرگ فرستاد.

نحوه دسترسی به اطلاعات بانکی متقاضیان دریافت بسته معیشتی اعلام شد

به دنبال پرسش برخی از رسانه‌ها در خصوص دسترسی دولت به اطلاعات بانکی درخواست‌دهندگان دریافت بسته معیشتی، ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت اعلام کرد که در انجام آزمون وسع، دسترسی به اطلاعات بانکی به معنای ممیزی حساب و اطلاعات مالی توسط نیروی انسانی نیست، بلکه همانند فرایند آزمونهای کنکور سراسری، مبتنی بر قواعدی است که براساس آن درباره میزان درآمد افراد به صورت خودکار و رایانه‌ای تصمیم گیری می‌شود.

با قطع اینترنت جلوی هزینه های بیشتر را گرفتیم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در شبکه یک سیما با بیان اینکه مسئولانی که دستور به قطع اینترنت دادند، بر اهمیت اینترنت بر اقتصاد و کسب و کار مردم اشراف دارند،‌گفت: "قطعا قطع اینترنت هزینه دارد اما ما با این کار از بروز هزینه‌های بیشتر جلوگیری کردیم."

کمبود انسولین قلمی در کشور صحت ندارد  

غلامحسین مهرعلیان مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو در واکنش به اخباری مبنی بر کمبود انسولین قلمی در داروخانه‌ها، گفت: انسولین قلمی متناسب با مصرف ماه‌های گذشته بیماران تامین و در سراسر کشور توزیع شده است. بر این اساس در این زمینه مشکلی نداریم. به طور کلی در حال حاضر  هیچ مشکلی برای تهیه داروی بیماران در کشور وجود ندارد.

واگذاری ۱۲۰ خودروی تویوتا به راهور ناجا

سردار رحمت اله محمدی معاون پشتیبانی ناجا در این باره، گفت: در راستای افزایش توان تحرک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و به‌منظور کنترل ترافیک جاده‌ای در محورهای کوهستانی و صعب‌العبور،  معاونت آماد و پشتیبانی ناجا پس از اخذ مجوز از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح)، تعداد ۱۲۰ دستگاه تویوتا استیشن رافور خریداری کرد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول، ۸۰  دستگاه از این خودروها به پلیس راهور تحویل داده شد و بزودی ۴۰ دستگاه باقی مانده نیز به ناوگان خودرویی این پلیس تزریق می شود.

وزیر آموزش و پرورش استیضاح شد

به گفته علی‌اصغر یوسف‌نژاد طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۶۰ امضاء تحویل هیات رییسه شد و هیات رییسه آن را برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع کرد.

به گفته وی خلف وعده در اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان کلاس‌های بدون معلم و عدم تامین متون درسی از اول مهر تاکنون، عدم توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات آموزشی، انتصاب مسئولین ناکارآمد، عدم نظارت بر عملکرد مسئولان تحت امر، عدم تعیین تکلیف کامل نیروهای حق‌التدریسی خرید خدمت و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کمبود نیروی انسانی در رده‌های آموزشی و خدمات در مدارس از محورهای این استیضاح است.

۹۸ درصد مددجویان بهزیستی بسته حمایت معیشتی دریافت کردند

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۹۸ درصد مددجویان بهزیستی بسته حمایت معیشتی را دریافت کردند و برای ارائه این بسته به سایر مددجویان نیز در حال رایزنی هستیم.

وی افزود: پرداخت بسته حمایت معیشتی دولت به مددجویان بهزیستی با افزایش قیمت بنزین آغاز شد اما شبهاتی در تخصیص آن به خانواده ها وجود دارد که آیا این بسته به آنان اختصاص می یابد یا نه؛ بنابراین این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۸۸ هزار خانوار از سازمان بهزیستی کشور، مستمری دریافت می کنند که از این میزان یک میلیون و ۳۲ هزار خانوار بسته حمایت معیشتی را دریافت کردند؛ بنابراین اغلب خانوارهای تحت پوشش بهزیستی بسته حمایت معیشتی را دریافت کردند.

دستگیری دوتبعه حاشیه خلیج فارس در فرودگاه شیراز

به گفته مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس با هوشیاری پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز، دو نفر از اتباع خارجی که تعداد پنج قطعه سر هوبره با خود به همراه داشتند دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی واگذار شدند.

کد خبر 398352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.