شهرداری تا امروز بر دیون کمرشکن غلبه کرده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید بدهی‌ها بابت آبادانی و خدمت به مردم باشد، گفت: در این دوره مدیریت شهری موفق شدیم بر دیون کمرشکن غلبه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _چهارشنبه ششم آذرماه ۹۸_ در سومین نشست فصلی مدیران شهری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: مدیران شهری علاقه دارند رفتارهای عملکردی خود را منطبق با نظرات مردم کنند تا عملکرد آنها باعث جلب رضایت مردم در خدمت رسانی باشد.

وی افزود: اصفهان به عنوان یک کلانشهر و شهری جهانی و تاریخی با سابقه درخشان که اکنون در بعضی از شبکه‌های جهانی در یونسکو یا یونیسف عضو است و یا در مرحله پایلوت برای عضویت قرار دارد، می‌خواهد این شهر یک شهر گردشگری تلقی شود تا این کانون گردشگری تحولی در اقتصاد گردشگری ایران ایجاد کند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: مدیران شهری اصفهان باید اقدامات بزرگ خود را به سمتی ببرند که جهانیان با ورود به این شهر، نصف جهان را به عنوان کانون بزرگ فرهنگی، گردشگری، مذهبی و سلامت معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در بدو آغاز فعالیت خود در این دوره با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: باید بدهی‌ها بابت آبادانی و خدمت به مردم باشد؛ شهرداری‌ها در گذشته با نیروهای مازاد انسانی مواجه بودند که این عنصر، کار خدمت رسانی را با اخلال مواجه می‌کرد.

نوروزی ادامه داد: تا امروز توانستیم بر دیون کمرشکن غلبه پیدا کنیم و با بازنشسته شدن عده‌ای از افراد و جایگزین نکردن آنها از روند صعودی نیروهای مازاد جلوگیری کنیم.

موفق به جذب بالاترین میزان بودجه در کشور شده‌ایم

وی با بیان اینکه سال گذشته در سطح کشور موفق به جذب بالاترین میزان بودجه شدیم، گفت: امسال تاکنون بیش از ۶۰ درصد بودجه چهار هزارو ۱۰۰میلیارد تومانی شهرداری اصفهان تحقق یافته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر بتوانیم شرایطی را که چند روز گذشته در شهر به وجود آمد عادی کنیم، تا پایان سال می توان شاهد تحقق صدرصدی بودجه بود.

وی با اشاره به حلقه حفاظتی شهر اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر سه حلقه حفاظتی در شهر اصفهان وجود دارد که دو حلقه آن مربوط به دوران پهلوی اول و دوم و حلقه سوم در ۴۰ سال گذشته ایجاد شده است.

نوروزی با بیان اینکه از مجموع مسیر ۷۸ کیلومتری حلقه چهارم ترافیکی شهر، ۵۰ کیلومتر در محدوده شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتر در محدوده سایر شهرهای همجوار قرار دارد، گفت: در مسیر حلقه چهارم ترافیکی ۲۳ تقاطع وجود دارد که در حال حاضر یکی از آنها تکمیل شده است؛ کارشناسان زمان بهره برداری پروژه تقاطع آفتاب را ۱۸ ماه برآورد کردند، اما در روز کلنگ زنی زمان تحقق پروژه را ۱۰ ماه اعلام کردیم و خوشبختانه در حال حاضر به اتمام رسیده است.

وی افزود: پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان قرار بود ظرف مدت ۲۴ ماه اجرایی شود، اما اعلام کردیم پروژه را ۱۸ ماهه تکمیل می کنیم و خوشبختانه در حال حاضر میزان پیشرفت آن طبق جدول زمانبندی انجام شده است و برای اجرا و تکمیل آن ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت پروژه نصف جهان گفت: در گذشته بنابر روایت اعضا شورای اسلامی شهر کسی جرأت اجرای این پروژه را نداشت زیرا باید مسیر زیادی آزادسازی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با همراهی مردم شاهد روزی خواهیم بود که تردد خودروهای سنگین از مسیر حلقه سوم انجام نشود و با هموار شدن مسیر تردد آنها در حلقه چهارم ترافیکی شهر شاهد کاهش ترافیک باشیم.

نوروزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای متروی اصفهان تأکید کرد: مترو به عنوان یک اقدام بسیار بزرگ انجام شد؛ تکمیل خط یک مترو ۱۸ ماه زمان نیاز داشت، اما در مدت چهار ماه این اقدام انجام و وعده داده شده شهرداری به مردم، در موعد مقرر تحقق یافت.

عمران و آبادانی در شهر

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در این دوره پروژه اجلاس که می‌تواند منشأ تحول در استان و کشور باشد را دنبال و آن را از حالت تعطیلی خارج کرد که خوشبختانه تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و در این پروژه میلیاردها تومان هزینه شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: سالن اصلی پروژه اجلاس نیمه نخست سال آینده تکمیل می‌شود و بخش هتل و تجاری آن که با چالش‌های حقوقی روبه رو بوده با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد و با تکمیل آن اصفهان محل آمد و شد برگزاری اجلاس‌های بین المللی خواهد شد.

وی با اشاره به احداث خط دو مترو اصفهان خاطرنشان کرد: خط دو مترو از دو جبهه اجرایی خواهد شد و از سمت ایستگاه مدرس نجفی، قرارگاه خاتم الانبیاء برنده مناقصه شد و در حال تجهیز کارگاه است که امیدواریم هر چه سریع تر تکمیل خط دو نهایی شود.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۰ هزارنفر از خط یک مترو اصفهان برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می کنند، تأکید کرد: امروز اقدامات بسیار بزرگی در سطح شهر در حال انجام است و با سرعت دنبال می‌شود.

معادل ۸درصد بودجه سال جاری خسارت به امکانات شهری وارد شد

شهردار اصفهان با بیان اینکه در جریان ناآرامی های اخیر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، معادل هشت درصد بودجه سال جاری خسارت به امکانات شهری وارد شد، اظهار امیدواری کرد: از این وضعیت ایجاد شده خارج شویم تا هر روز بیش از گذشته شاهد خدمت رسانی بهینه به شهروندان باشیم.

کد خبر 398343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.