باید زمینه جذب گردشگر به شهر تاریخی یزد فراهم شود

شهردار یزد گفت: شهر جهانی یزد باید به شهر دسترس‌پذیر و مناسب برای همه اقشار معلول و اولین مقصد گردشگری معلولان تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی از برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان از دهم تا بیستم آذرماه در یزد خبر داد و اظهار کرد: هدف اصلی این جشنواره، معرفی یزد به عنوان شهر دوستدار معلول و تبدیل آن به شهر در دسترس‌پذیر است.

شهردار یزد افزود: جشنواره ملی گردشگری معلولین که برای نخستین‌بار در یزد برگزار می‌شود، نقطه عطف توجه به معلولان است و با شروع این حرکت، مناسب‌سازی خوبی برای معلولان در شهر یزد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی گردشگری بهانه‌ای برای هدفمند کردن بودجه و مناسب‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای شهروندان است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم شهر جهانی یزد به شهر دسترس‌پذیر و مناسب برای همه اقشار معلول و اولین مقصد گردشگری معلولان تبدیل شود.

عزیزی افزود: برگزاری این جشنواره یک حرکت فانتزی، تبلیغاتی و شعاری نیست بلکه در پلان مدیریت شهری، ما مؤظف هستیم که شهر را برای اقشار مختلف جامعه مناسب‌سازی کنیم.

شهردار یزد با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی شهری به همه اقشار جامعه توجه داشت، خاطرنشان کرد: باید محدودیتی که در شهر وجود دارد را رفع کنیم تا زمینه جذب گردشگر به شهر تاریخی یزد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره حرکتی خوبی خواهد بود تا مناسب‌سازی در شهر را دنبال کنیم و شاهد حضور معلولان در سطح جامعه باشیم، گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری ویژه معلولان در شهر یزد آماده‌سازی شده است.

کد خبر 398331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.