برگزاری مانور زلزله و ایمنی در ۳۰ مدرسه استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی با شعار " مدرسه ایمن جامعه تاب آور" در ۳۰ مدرسه استان اصفهان برگزار می شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش آگاهی عمومی در برابر زلزله، کاهش خطرپذیری در مواجه با حوادث طبیعی و تاب آوری در برابر سوانح از سال ۱۳۸۱ برگزار شد، اظهار کرد: فردا - چهارشنبه ۶ آذر - بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی با شعار " مدرسه ایمن جامعه تاب آور" برگزار می شود. 
وی افزود: آموزش های لازم توسط پنج هزار مربی به ۸۵۰ هزار دانش آموز در سطح استان در سه ماه گذشته ارائه شده است. 
شیشه فروش با بیان اینکه مدارس ایمن به عنوان یک پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در آینده محسوب می شود، گفت: مدارس ایمن در برخی محله ها شناسایی شده است و امسال مانور زلزله و ایمنی در ۲۰ مدرسه در کلانشهر اصفهان و ۱۰ مدرسه در شهرستان ها اجرا می شود. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ساعت ۹:۴۵ صبح فردا همزمان با نواخته شدن آژیر مانور زلزله و ایمنی از رادیو، زنگ مدارس برای شروع عملیات نیز نواخته خواهد شد.
شیشه فروش با تاکید بر اینکه آموزش های لازم مبنی بر پناه گیری صحیح به دانش آموزان، اولیا و مربیان ارائه شده است، اظهار کرد: مانور زلزله و ایمنی  در تمام مدارس استان برگزار می شود به جز مدارسی که در طرح تعطیلی به دلیل آلودگی هوا هستند.
وی با بیان اینکه کلانشهر اصفهان،  فلاورجان، زرین شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، پیربکران، برخوار و مبارکه و شهر سجزی فردا چهارشنبه ششم آذرماه تعطیل اعلام شده است، افزود: مانور زلزله و ایمنی در این شهرها نیز  در منازل اجرا می شود و دانش آموزان باید پناه گیری صحیح را با کمک والدینشان انجام دهند.
کد خبر 398320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.