مصرف حبوبات چه تاثیری در سلامت قلب دارد؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف حبوبات می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند و خطر فشار خون بالا و عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم‌های غذایی سرشار از قند، نمک و چربی، سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد، در حالی که پیروی‌کردن از یک رژیم غذایی متعادل که حاوی میوه و سبزیجات باشد، نقش موثری در کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها دارد. حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین و ریزمغذی‌ها است، مقدار بسیار کمی چربی و قند دارد و یکی از مواد غذایی مفید برای سلامت افراد محسوب می‌شود.

گروهی از محققان آمریکایی به تازگی تاثیر مصرف حبوباتی نظیر نخود، لوبیا و عدس را بر سلامت قلب افراد بررسی کردند؛ آن‌ها تمرکز خود را بر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVD)، مرگ و میر ناشی از آن‌ها و همچنین ارتباط بین مصرف حبوبات و ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و چاقی مفرط قرار دادند. پژوهشگران برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی افرادی با بیشترین و کمترین میزان مصرف حبوبات را با هم مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد مصرف حبوبات خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، عروق کرونر قلبی، فشار خون بالا و چاقی مفرط را به ترتیب ۸، ۱۰، ۹ و ۱۳ درصد کاهش می‌دهد. همچنین رابطه مستقیمی بین مصرف مقدار بیشتر حبوبات و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد. طی انجام این مطالعه محققان متوجه شدند که هیچ رابطه‌ای بین مصرف حبوبات و سکته قلبی، دیابت یا سکته مغزی وجود ندارد. 

به گفته محققان افرادی که بیش از حد معمول حبوبات مصرف می‌کند، ممکن است سبزیجات بیشتری نیز در رژیم غذایی خود جای دهند و به طور کلی مقدار مصرف میوه و سبزیجات در افرادی که حبوبات کمتری مصرف می‌کنند، کمتر است. همچنین افرادی که غذاهای سالم مصرف می‌کنند بیشتر از بقیه افراد تمایل به ورزش‌کردن دارند. 

کد خبر 398319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.