چهارشنبه هم مدارس اصفهان تعطیل شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه مدارس اصفهان و ۱۱ شهر استان اصفهان فردا چهارشنبه ۶ آذر ماه تعطیل اعلام شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشکیل کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی  اداره کل هواشناسی استان اصفهان مبنی بر پایداری جو تا پایان هفته جاری و وقوع وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده های هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم اکنون  جلسه کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا در دفتر مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

وی با بیان اینکه با توجه به پایداری و وضعیت سکون هوا، افزایش آلاینده های جوی  و بروز هوای سرد در استان شرایط رطوبتی، مه آلودگی و ابرناکی را در استان اصفهان داشتیم، اظهار کرد: بر این اساس کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان تشکیل و تصمیمات لازم را برای مدیریت این شرایط اتخاذ کرد.

مدیرکل ستاد کدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به منظور مدیریت، کنترل و جلوگیری از افزایش آلاینده ها مقرر شد در کنار اقدامات ویژه از جمله کاهش فعالیت صنایع آلاینده و کنترل محدوده های ترافیکی، مهدهای کودک و همه مقاطع تحصیلی در شهر اصفهان تعطیل اعلام شده است، افزود: همچنین همه مقاطع تحصیلی در شهرهای فلاورجان، زرین شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، پیربکران، برخوار و مبارکه و شهر سجزی فردا چهارشنبه ششم آذرماه تعطیل اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از دانش آموزان درخواست داریم در روز آلوده همه فعالیت های خود را در منزل انجام دهند، اضافه کرد: این تصمیم در صورتی موفق خواهد بود که همه شهروندان همکاری لازم را داشته باشند و از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت واحدهای تولید گچ، ریخته گری، کوره های آجر و خاک تا آخر هفته تعطیل باشد و صنایع آلاینده از نظر محیط زیست تا پایان هفته ممنوع اعلام شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه ۱۷ گروه از محیط زیست مصوبات این کارگروه را دنبال می کنند، تصریح کرد: همکاری شهروندان بهترین راه حل برای حل بحران آلودگی هوا است و نباید از این امر غافل باشیم.

وی افزود: همه فعالیت های ورزشی در فضای باز نیز ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 398288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.