در تمام مسائل مدیریت شرط اول است/ امکان دارد به جام جهانی نرسیم

پیشکسوت فوتبال گفت: در حال حاضر برای جام جهانی آماده می‌شویم اما با توجه به شرایطی که وجود دارد شاید حذف شویم و به جام جهانی نرسیم.

محمد برزمهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با وضعیت تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: کی‌روش در زمان مربیگری خود،  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را در اختیار داشت، اما ویلموتس برنامه‌ریزی ندارد و زمان تمرین ، استراحت و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی مشخص نیست. ویلموتس به کشور خودش رفته و می‌گوید تا پولم را ندهید به ایران نمی‌آیم،  مسئولان فدراسیون به ترکیه می‌روند و پول او را می‌دهند و ویلموتس یک روز قبل از مسابقه به ایران می‌آید که نتیجه آن باخت به عراق و بحرین می‌شود.

وی بابیان اینکه در زمان مربیگری فرانک اوفارل مربی‌های ایرانی ازجمله حسن حبیبی، بهمن صالح نیا و حشمت مهاجرانی در کنار این مربی بودند، خاطرنشان کرد:  پس از اتمام قرارداد اوفارل، حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی شد و با برنامه‌ریزی که داشت تمام مسابقات تدارکاتی، تورنمنت‌ها به‌ موقع و مرتب انجام می‌شد. در حال حاضر زمان بازی را مشخص می‌کنیم درصورتی‌که اطلاعی نداریم تیم حریف قبول می‌کند یا خیر! به همین دلیل با هواداران به مشکل برمی‌خوریم پس تا زمانی که برگزاری یک بازی قطعی نشده نباید اطلاع‌رسانی شود.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: بازیکن خوب و سطح بالا داریم، اما به د لیل اینکه ویلموتس روی آن‌ها شناخت ندارد، نمی‌تواند از این بازیکنان به نحو احسنت استفاده کند. در حال حاضر برای جام جهانی آماده می‌شویم، اما با توجه به شرایطی که وجود دارد شاید حذف شویم و به جام جهانی نرسیم.

 برزمهری تصریح کرد: کی‌روش به کشورهای مختلف می‌رفت و بازی لژیونرهای ایران را از نزدیک تماشا می‌کرد و همچنین لیگ داخلی را زیر نظر می‌گرفت تا نفرات  شایسته را به اردو دعوت کند. او اجازه نمی‌داد کسی در کارش دخالت کند که  نتیجه آن دو دوره صعود به جام جهانی بود و برای دستمزدش طلبکار می‌شد، اما کارش را انجام می‌داد و فدراسیون هم موظف بود درخواست‌های این مربی را طبق قرارداد انجام دهد.

وی در خصوص مربی جدید تیم ملی، تصریح کرد: شنیده‌ام می‌خواهند برانکو را بیاورند که او فوتبال ایران را به‌خوبی می‌شناسد، اما باید پول هنگفتی به ویلموتس بدهند تا قراردادش را فسخ کند. بعد از آن هم دوباره پول بدهند تا یک مربی دیگر بیاورند که این پول بیت‌المال است.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه دلیل فنی عدم نتیجه‌گیری ویلموتس، آشنا نبودن این مربی با فوتبال ایران است، گفت: زمانی که برانکو به پرسپولیس پیوست با فوتبال ایران آشنا بود و توانست این تیم را قهرمان کند. ویلموتس نیاز به زمان، تمرین و بازی‌های تدارکاتی دارد تا با بازیکنان آشنا شود. به نظر من در تمام مسائل مدیریت شرط اول است.

برزمهری در رابطه با استفاده از مربی داخلی برای تیم ملی، اظهار کرد: زمانی که می‌خواستند کی‌روش را به‌عنوان مربی تیم ملی انتخاب کنند، گفتند کلاس‌هایی برگزار می‌کنیم که مربیان داخلی راهم آموزش دهد، اما نتوانستند این را از کی‌روش بخواهند. برای ویلموتس هم همین موضوع را در نظر داشتند که او از همین الآن اعتراض می‌کند. در ایران مربی‌های سطح بالا و دلسوزی داریم که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

وی ادامه داد: باید درکنار ویلموتس از مربیان سطح بالای ایرانی استفاده کنیم تا اگر روزی مربی نتوانست سر تمرین‌ها حاضر شود، کمک‌مربی تیم را اداره کند. 

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه فوتبال ما باید در آسیا حرف اول را بزند، تصریح کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال پیشکسوتان و مربیان باتجربه ایرانی را دورهم جمع کند و با یک برنامه‌ریزی دقیق وضعیت فوتبال را درست کند.

کد خبر 398282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.