طرح‌های تشویقی ناوگان اتوبوسرانی یزد برای شهروندان

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به کاهش استفاده شهروندان یزدی از سیستم حمل و نقل عمومی، از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های تشویقی با مشارکت بخش خصوصی برای بهبود این وضعیت خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شفیعی با بیان اینکه طرح‌های تشویقی با مشارکت بخش خصوصی تا نیمه‌سال آینده اجرا خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه از سال ۹۱ که به ازای هر اتوبوس ۹۰۰ نفر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند در حال حاضر این آمار به ۲۷۰ نفر در روز کاهش یافته است که این مسئله به معنای کاهش ۱۵ درصدی مسافران در هر سال است.

وی در مورد برخی از این مشوق‌ها برای رغبت بیشتر شهروندان یزدی به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: در همین راستا کاربری‌های جدید و متنوعی را برای برخی از ایستگاه‌های اتوبوس مانند گیشه‌های بانکی، نصب دستگاه کارتخوان و حتی محل دریافت کالاهای پستی و فروشگاهی، تعریف خواهیم کرد.

شفیعی با اشاره به وجود یک هزار و ۴۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر یزد، افزود: علاوه بر مناسب‌سازی ایستگاه‌های موجود برای تعدادی از ایستگاه‌های پرتردد شهر برای رفاه شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان، سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته خواهد شد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس‌ به قفسه کتاب جهت ترویج مطالعه وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه با وجود اشتیاق زیادی که برای تجهیز برخی ایستگاه‌های اتوبوس به کتابخانه وجود دارد، موانع و مشکلاتی مانند سرقت یا تخریب کتاب در ایستگاه‌ها به سهولت قابل رفع نیست، به همین دلیل نیز تصمیم به تجهیز اتوبوس‌ها به بخش کتاب داریم.

وی از برنامه تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس شهر یزد به وای فای نیز خبر داد و گفت: علاوه بر این امکان، مقرر است تا جهت تشویق شهروندانی که از ناوگان حمل و نقل شهری برای تردد بهره‌ می‌گیرند، خدماتی مانند شارژ رایگان کارت شهروندی به آن‌ها ارائه شود.

شفیعی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم تا برخی ایستگاه‌های اتوبوس شهر را به مانیتور و مسیریاب مجهز کنیم و از طریق تجهیز اتوبوس‌ها به جی. پی. اس، مسافران را از مسیر اتوبوس‌ها مطلع کنیم.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار کرد: برای آغاز حرکت به سمت حمل و نقل عمومی برای نخستین‌بار اختصاص دو دستگاه اتوبوس به استانداری و شهرداری یزد برای ایاب و ذهاب کارکنان‌شان در نظر گرفته‌ایم تا هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن کارکنان آن‌ها از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در این طرح دو دستگاه اتوبوس‌ رزرو شیفت عصر منظور شده که قرار است در مسیرهای پرتردد کارکنان این دو دستگاه در دو نوبت شروع و پایان ساعت کاری، خدمات‌رسانی کنند.

شفیعی با اشاره به تردد ۵۰ نفر از کارکنان سازمان اتوبوسرانی یزد از این طریق، از اجرای طرح مذکور تا پایان امسال با همکاری دستگاه‌های مربوطه خبر داد و اضافه کرد: این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف بنزین، کاهش آلودگی هوا و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل شهری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اجرا خواهد شد.

کد خبر 398278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.