سپاهان ۲- پیکان یک/ صعود نفسگیر در نقش جهان

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر پیکان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و پیکان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های سپاهان و پیکان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: نزدیک به ۴ هزار نفر

گل‌ها: محمد محبی (دقیقه ۱۲) سجاد شهباززاده (دقیقه ۲+۴۵) برای سپاهان- شهریار مغانلو (دقیقه ۶۴) برای پیکان

اخطار: مرتضی منصوری (دقیقه ۳۶)، ولادیمیر کومان (دقیقه ۸۱) از سپاهان؛ جلال علیمحمدی (دقیقه ۳۲)، سعید واسعی (دقیقه ۴۴)، مهران موسوی (دقیقه ۸۴) از پیکان

سپاهان: پیام نیازمند، سعید آقایی، گئورگی ولسیانی، عزت پورقاز، مرتضی منصوری (۴۵- محمدرضا مهدی زاده)، مهدی کیانی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، محمد محبی، محمدرضا حسینی (۶۶- ولادیمیر کومان) و علی قربانی (۷۰- کی روش استنلی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

پیکان: وحید شیخ‌ویسی، حجت حق‌وردی، مهران موسوی، علی حمودی، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، امیرحسین کریمی (۷۷- جابر انصاری)، سعید واسعی (۹۰- اسماعیل شریفات)، جلال‌الدین علی‌محمدی، فراز امامعلی و شهریار مغانلو

سرمربی: حسین فرکی

داور: حمید حاج ملک

شرح بازی:

در یکی از دیدارهای حساس مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، سپاهان در شرایطی میزبان پیکان بود که دوری ۳ هفته ای از مسابقات رسمی و قدرت حریف، کمی سپاهانی ها را بابت این بازی نگران کرده بود، بازی در شرایطی آغاز شد که پیکان بدون ارائه یک بازی تدافعی به دنبال زدن گل بود و کاملا مشخص بود قصد دارد با ارائه یک فوتبال هجومی، به مرحله بعد صعود کند، باز بازی کردن پیکان اما کار دست این تیم داد و در دقیقه ۱۲ روی یک حمله سریع و ارسال تیز زمینی از سمت راست، محمد محبی با شوتی سهمگین گل برتری سپاهان را به ثمر رساند.

در شرایطی که دو تیم در طول نیمه نخست بازی زیبایی ارائه دادند و روی دروازه هر دو تیم چندین موقعیت خطرناک به وجود آمد اما این سپاهان میزبان بود که گل دوم را در ثانیه های پایانی بازی در نیمه نخست به ثمر رساند تا با خیالی راحت راهی رختکن شود.

سپاهان که نیمه دوم را هم خوب شروع کرده بود و موقعیت های خوبی برای به ثمر رساندن گل سوم هم داشت روی یک غافلگیری روی یک ارسال دروازه اش باز شد تا اختلاف به حداقل برسد و نزدیک به نیمی از نیمه دوم با فشار پیکان روی دروازه سپاهان برای به ثمر رساندن گل تساوی همراه شود. شاگردان امیر قلعه نویی که پس از گل پیکان فشار زیادی برای نگه داشتن برتری تحمل کردند در نهایت موفق به پیروزی شدند تا در یک بازی سخت بتوانند پیکان را در خانه شکست دهند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

حریف سپاهان در مرحله بعدی با قرعه کشی مشخص می شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۲- سپاهان)- پاس رو به جلو پشت مدافعان پیکان در سمت راست محوطه جریمه به منصوری رسید تا او با یک ارسال زمینی تک ضرب به بیرون، زمینه ساز گلزنی محبی با ضربه ای محکم از نزدیکی نقطه پنالتی شود.

۰-۲ (دقیقه ۲+۴۵- سپاهان)- ضربه آزاد سپاهان را کیانی به پشت مدافعان پیکان ارسال کرد و ضربه سر مهدی زاده به شکل پاس شهباززاده را صاحب موقعیت گلزنی کرد و او هم با یک ضربه سر تمام کننده گل دوم سپاهان را در آخرین ثانیه های نیمه اول به ثمر رساند.

۱-۲ (دقیقه ۶۴- پیکان)- ارسال علی حمودی از سمت راست با ضربه سر شهریار مغانلو به گل تبدیل شد تا اختلاف به حداقل برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- حرکت پا به توپ سعید واسعی در عرض و پشت محوطه جریمه سپاهان با شوت محکم پای چپ او همراه شد که نیازمند توپ را در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۷- باز هم حرکت در عرض واسعی پشت محوطه جریمه سپاهان با شوت سنگین او به سمت دروازه سپاهان همراه شد که این بار پیام نیازمند به سختی با شیرجه ای خوب توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۴- محبی در موقعیتی تک به تک با بدشانسی تعادلش را از دست داد تا موقعیت فوق العاده سپاهان از دست برود.

دقیقه ۲۴- شوت سنگین محبی از پشت محوطه جریمه پیکان به تیر عمودی دروازه این تیم برخورد کرد.

دقیقه ۲۶- روی ریباند یک ارسال زمینی سجاد شهباز زاده از چند قدمی دروازه توپ را به بیرون زد!

دقیقه ۳۹- شوت خطرناک ستاری از پشت محوطه جریمه سپاهان در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۴۰- سعید واسعی با توپ گیری در پشت محوطه جریمه سپاهان، شوت خطرناکی را به سمت دروازه سپاهان زد اما باز هم نیازمند با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱- ارسال کرنر توسط حسینی و ضربه سر خطرناک محبی از چند قدمی دروازه که توپ با اختلافی ناچیز از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳- باز هم کرنر ارسالی حسینی این بار به تیر دوم با ضربه سر شهباززاده همراه شد که توپ از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱- روی یک ضد حمله، نورافکن پشت مدافعان پیکان صاحب موقعیت تک به تک شد اماتعلل او باعث شد شیخ ویسی با دخالت روی توپ موقعیت طلایی را از سپاهان بگیرد.

دقیقه ۷۹- ارسال پیکانی ها از سمت چپ با ضربه خطرناک انصاری همراه شد اما توپ با برخورد به مغانلو دفع شد.

دقیقه ۸۰- ارسال علیمحمدی روی دروازه سپاهان پس از برخورد به چند بازیکن در تیر دور با ضربه سر انصاری رو به روی دروازه خالی سپاهان همراه شد اما توپ با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان بیش از هزار دقیقه بود که در جریان بازی گل نخورده بود اما آنها در این بازی در جریان بازی گل خوردند تا این رکورد برای نیازمند متوقف شود.

بهترین بازیکن:

پیام نیازمند و محمد محبی از سپاهان و علی حمودی از پیکان بازیکنان خوب میدان در این دیدار بودند.

کد خبر 398273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.