مشارکت شرکت های ایرانی هسته اصلی بازسازی سوریه است

نشست مشترک وزرای راه و شهرسازی ایران و مسکن و خدمات عمومی سوریه در اتاق بازرگانی ایران وزیر مسکن و خدمات عمومی سوریه بر آمادگی آن کشور برای رفع موانع و مشکلات بر سر راه همکاری دو کشور سوریه و ایران تاکید کرد و گفت: هسته اصلی بازسازی سوریه، مشارکت شرکت‌های خصوصی ایرانی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سهیل عبداللطیف وزیر مسکن و خدمات‌عمومی سوریه، امروز در حاشیه نشست مشترکی که به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان در اتاق بازرگانی ایران انجام شد، اظهار کرد: جلسات مشترک سوریه و ایران به منظور پیگیری تفاهم‌نامه‌ای است که در دمشق با جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی سوریه داشتیم.

وزیر مسکن و خدمات عمومی سوریه ادامه داد: از جمله نتایجی که در سفر به ایران کسب شد، تنظیم برنامه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری ایران و سوریه در زمینه همکاری در بخش مسکن و عمران برای بازسازی سوریه است.

به گفته وی، برنامه اجرایی این تفاهم نامه دارای دو بخش است که شامل موضوعات مربوط به ساخت و ساز و مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه و دیگری تاسیس شرکت مشترک است که بتوانند خدمات عمومی را در سوریه ارایه بدهند.

وی تصریح کرد: در برنامه اجرایی مشترکی که تنظیم شده راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای شرکت‌های ایران و سوری در کنار هم تعیین شده که می‌تواند هسته کار مشترک در بازسازی سوریه و مشارکت شرکت‌های خصوصی ایرانی در بازسازی سوریه باشد.

عبداللطیف ادامه داد: همانطور که وزیر راه و شهرسازی کشور ایران نیز بارها اعلام کرده، دو کشور سوریه و ایران می‌توانند مشکلات و موانع بر سر راه همکاری مشترک را بررسی کرده و برطرف کنند که امیدواریم در سفرهای آینده توافقات نهایی در این خصوص ایجاد و توافقات در تمامی بندهای خود عملیاتی و اجرایی شود.

کد خبر 398263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.