بازسازی ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی از ابتدای امسال در ارومیه

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه گفت: طی یک ماه گذشته ۱۸۱ فقره ماموریت آتش نشانی در شهر ارومیه روی داده است.

به گزارش ایمنا، ابراهیم شاد قوشچی با اشاره به تعداد ۱۸۱ فقره ماموریت آتش‌نشانی طی یک ماه گذشته، اظهار کرد: از این تعداد ماموریت آتش‌نشانی ۸۹ حادثه داخل شهر و مابقی خارج از شهر و در محدوده روستا روی داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه شهر و افزایش جمیعت توسعه تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی ضروری است، تصریح کرد:  امسال ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی شهر ارومیه بازسازی شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به آغاز فصل سرما و حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما با توزیع بروشور در بین شهروندان، مصاحبه در رسانه ملی و مطبوعات، آموزش‌های چهره به چهره در مدارس نسبت به خطر گاز گرفتگی به مردم هشدار داده می‌شود.

شاد قوشچی با اشاره به نکاتی در خصوص پیشگیری از بروز حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، افزود: نصب دودکش مستقل با کلاهک برای وسایلی نظیر بخاری و آبگرمکن پکیج، بازدید و مطمئن شدن از محل اتصال وسیله گاز سوز یا دودکش هر چند گاه، خودداری از عبور دودکش وسایل گاز سوز از شیشه چراکه در صورت تماس با شیشه امکان شکسته شدن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد، نصب نکردن آبگرمکن گازی در مکان‌های فاقد جریان هوا و بسته از جمله اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از بروز حادثه است.

وی با بیان این که نقص در سیستم دودکش‌ها از مهمترین عوامل تولید و انتشار این گاز کشنده است، اضافه کرد: نصب صحیح دودکش از این جهت  اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص است می‌شود و این گاز بی رنگ و بی بو است و به همین دلیل به سادگی قابل تشخیص نیست.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: لازم است توصیه‌های ایمنی مربوط به نصب اصولی دودکش‌ها را به کار بست.

کد خبر 398259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.