۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
عروس خانم مرد از آب درآمد!

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی جوان با مراجعه به این پلیس از فردی ناشناس به دلیل کلاهبرداری ۸۰ میلیون ریالی اعلام شکایت کرد و کارشناسان رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حشمت سلیمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با آغاز تحقیقات کارشناسان این پلیس، مشخص شد که شاکی مدتی با این فرد که خود را خانمی جوان به نام الهام و متقاضی ازدواج معرفی کرده بود آشنا و طی این آشنایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت وعده ازدواج بین طرفین مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت این آشنایی، فرد ناشناس به بهانه‌های مختلف حدود ۸۰ میلیون ریال از شاکی پرونده دریافت و بعد از سپری شدن مدت ‌زمانی طولانی، شاکی متوجه رفتارهای مشکوک مخاطب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با شکایت این فرد و در انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم این پرونده که مردی میانسال و ساکن یکی از شهرستان های استان بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: متهم در ابتدای امر و در تحقیقات مقدماتی به ‌عمل ‌آمده کاملاً منکر عمل مجرمانه خود شد اما پس از مواجه‌ شدن با ادله و مستندات به ‌دست ‌آمده لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی افراد با جعل هویت، مانند تغییر نام و جنسیت خود در این فضا، همیشه در کمین بوده و هدف آنان چیزی جز فریب و سوء استفاده از افراد دیگر نمی باشد و لذا از کاربران درخواست می شود اطلاعات شخصی خود را در این فضا با دیگران به اشتراک نگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان فارس، وی در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

کد خبر 398251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.