ظرفیت شهر قم پاسخگوی دفن اموات در مواقع بحران نیست

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: ظرفیت این شهر در مواقع بحرانی برای دفن اموات مورد بررسی قرار گرفته است که نشان می‌دهد ظرفیت قم پاسخگوی زمان بحران نیست.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر رحیمی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌های قم اعلام کرده است ۵۰ متوفی را به صورت همزمان در کمترین زمان ممکن و در حداکثر زمان ۳۰۰ متوفی را ساماندهی می‌کند، ظرفیت پزشکی قانونی را برای نگهداری اموات مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پزشکی قانونی نیز اعلام کرده است که به صورت همزمان تنها می‌تواند ۲۰ متوفی را نگهداری کند و بیشتر از این نیز ظرفیت ندارد.

وی اضافه کرد: به دنبال آمارهای اعلام شده توسط سازمان آرامستان های شهرداری قم به صورت همزمان گنجایش نگهداری از ۱۷۰ متوفی را در سردخانه‌های این سازمان دارد و بیش از این میزان گنجایش ندارد و در بیمارستان‌های سطح شهر نیز ظرفیت نگهداری از ۴۷ متوفی وجود دارد.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: نیروی انتظامی نیز اعلام کرده است حداکثر لوازم هزار متوفی را می‌تواند نگهداری کند تا بازماندگان آنان مراجعه کنند و تشخیص هویت نیز اعلام کرده است در طول ۲۴ ساعت می‌تواند تنها ۲۵۰ متوفی را شناسایی و تشخیص هویت انجام دهد.

وی ظرفیت پزشکی قانونی برای معاینه و صدور جواز دفن نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این سازمان نیز تنها می‌تواند ۶۰ متوفی را معاینه و جواز دفن در طول ۲۴ ساعت در حالت عادی اعلام کند.

رحیمی با اشاره به ثبت متوفیان در قم به صورت آنلاین، عنوان کرد: براساس اعلام ثبت احوال نیز ،این سازمان تنها می‌تواند ثبت مشخصات ۵۰ متوفی را در طول ۲۴ ساعت انجام دهد که با افزودن کاربران این شمار قابل افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان آرامستان ها نیز، این سازمان برای عملیات شست و شو، تغسیل، نماز میت در طول شبانه روز برای ۳۰ نفر می‌تواند خدمات ارائه کند.

مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به ظرفیت سازمان آرامستان ها برای تدفین گفت: این سازمان در مواقع عادی تنها ظرفیت دفن ۵۰ را دارند.

وی با بیان اینکه برای زمان بحران دو هزار قبر آماده کرده‌ایم، تصریح کرد: این تعداد قبر پاسخگوی زمان بحران نیست و اگر یک درصد ظرفیت جمعیت قم دچار حادثه شوند نیاز به ظرفیت بیشتری داریم.

کد خبر 398243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.