جمع‌آوری ۲۵۰ تن زباله در ایستگاه‌های بازیافت کاشان

مدیرعامل شرکت بازیافت و مدیریت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل گفت: ماهانه ۲۵۰ تن زباله از طریق ایستگاه‌های بازیافت کاشان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی بارانی اظهار کرد: شرکت بازیافت کاشان و آران و بیدگل با هدف مدیریت پسماند، سه وظیفه اصلی پردازش پسماند و تولید کود و دفن بهداشتی زباله و آموزش را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت پسماند نخستین گام کاهش میزان زباله است عنوان کرد: زباله به سه بخش خشک، تر و ویژه پسماند خانگی دسته‌بندی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت و مدیریت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل خاطرنشان کرد: طبق یک جدول زمان‌بندی دریافت پسماندهای تفکیک شده انجام می‌شود که شهروندان می‌توانند طبق آن‌ها به دفاتر بازیافت مراجعه کرده و مواد بازیافتی را به گشت‌های جمع‌آوری پسماند تحویل بدهند.

بارانی با بیان اینکه هر ماه ۲۵۰ تن پسماند به ایستگاه‌های مواد بازیافتی تحویل داده می‌شود، گفت: شهرستان کاشان ماهیانه بین ۱۴۵ تا ۱۵۵ تن و مجموع دو شهرستان با شهرها و روستاهای تابعه بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ تن زباله تولید می‌کنند.

وی افزود: دفن زباله روش مکمل در کنار همه روش هاست و باید طبق استانداردها انجام شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت و مدیریت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل یادآور شد: در کارخانه عملیات جداسازی انجام می‌شود و زباله‌ای که قابلیت تفکیک نداشته و تبدیل به کود کمپوست نمی‌شود با روش‌های  بهداشتی دفن می‌شود.

بارانی عنوان کرد: در کارخانه روزانه بین پنج تا هفت تن پلاستیک جداسازی می‌شود که به مواد آلی جهت بازگشت به چرخه صنعت تبدیل می‌شود.

کد خبر 398240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.