ارائه گزارش محرمانه در صحن شورا/ ۵ منطقه تهران در سطوح مختلف آسیب دیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آسیب‌های وارد شده به پایتخت درپی ناآرامی‌های اخیر در سطوح مختلف بوده و میزان ریالی خسارات در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا امروز (سه‌شنبه) در دهمین نشست خبری خود با تاکید اینکه ضرورت دارد بخشی از افزایش قیمت بنزین به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد، اظهار کرد: هنوز از گذشته و اجرای قانون هدفمندی یارانه مبلغی به حمل و نقل عمومی اختصاص نیافته و این حوزه در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبه دارد با این حال در طرحی که مصوب شده، هیچ مبلغی برای حمل و نقل عمومی مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ماشین آلات دو منطقه و ساختمان‌های ۱۰ ناحیه در پنج منطقه پایتخت در پی ناآرامی های اخیر آسیب دیدند، افزود: این آسیب‌ها در سطوح مختلف بوده و میزان ریالی خسارت برآورد نشده و در حال بررسی است.

بخشی از گزارش کمیته ویژه تابلوهای نام شهدا محرمانه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در جلسه هفته آینده شورای شهر گزارش کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به «نام شهدا» در دستور کار صحن قرار دارد و نتایج این گزارش به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این گزارش مدتی است آماده شده اما منتشر نشده است زیرا به دلیل قطعی اینترنت، ممکن بود نتایج آن به شکل شایسته‌ای اطلاع‌رسانی نشود، ادامه داد: بخشی از مجموعه نتایج این گزارش، محرمانه است بنابراین من و دیگر اعضا تا زمان ارائه در صحن، مصاحبه‌ای در خصوص آن نخواهیم داشت.

ازسرگیری جلسات فصلی با شهردار

اعطا با اشاره به اینکه جلسات فصلی اعضای شورای پشهر با شهردار و معاونینش مدتی متوقف شده بود که از امشب دوباره از سر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت‌های هر کمیسیون که بر اساس برنامه پنج ساله سوم تدوین شده، مشخص و هر کمیسیون سه برنامه اولویت‌محور خود را احصاء و در جلسه امشب به شهرداری ارائه دهد

پیگیری لایحه اصلاح ساختار شهردادی

وی اضافه کرد: شورای شهر به دلیل عدم ارائه لایحه اصلاح ساختار شهرداری چندین‌بار به شهرداری تذکر داده و در جلسات هم‌اندیشی نیز این موضوع مطرح شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اصلاح ساختار کار دشواری است، ما نیز بر دشواری اجرای آن واقف بودیم و این‌گونه نبود که ندانیم چه کار دشواری را تکلیف کرده‌ایم اما پذیرفته نیست که به دلایل مختلف، ارسال این لایحه به تعویق بیفتد.

وی گفت: اگر همچنان تأخیر در ارسال لایحه ادامه داشته باشد، به عنوان آخرین راهکار، از ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و موارد مورد تأکید شورای شهر را در خصوص اصلاح ساختار به عنوان طرح به صحن شورا آورده و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

کد خبر 398216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.