واسطه ها بیشتر به قرار داد ویلموتس اشراف دارند تا فدراسیون!/تغییر کمکی به تیم ملی نمی‌کند

یک کارشناس فوتبال گفت: فدراسیون خوب قرارداد نمی بندد و در قبال آن توان اجرای تعهداتش را ندارد. واسطه ها بیشتر از افراد آگاه در انتخاب و قرارداد بستن دخیل هستند. واسطه‌هایی که مربی‌ها را پیدا می‌کنند و قرار دادها را می بندند اشراف بیشتری روی قراردادها و مربی‌ها دارند تا فدراسیون!

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشکلات تیم ملی و نتیجه نگرفتن ویلموتس در دو دیدار پایانی تیم ملی، احتمال جدایی ویلموتس و جانشینی برانکو ایوانکویچ به جای او موضوع داغ خبرهای این روز های فوتبال کشور است در این باره خبرنگار ایمنا با رسول کربکندی یکی از کارشناسان فوتبال کشور گفت و گو کرده است که در ادامه می‌خوانید: 

نظر شما در مورد رفتن ویلموتس و آمدن برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟

این تغییرات هیچ کمکی به تیم ملی نخواهد کرد و یک عقبگرد است. بدون در نظر گرفتن مسائل مالی، ویلموتس به خاطر نتایج اخیر تیم ملی و وضعیت خطرناک برای صعود به جام جهانی احساس خطر کرده است.

انتخاب برانکو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی صحیح است؟

برانکو زمان زیادی را در لیگ فوتبال ایران کار کرده است و به خوبی بازیکنان را می شناسد. آوردن مربی که در باشگاه کار کرده است برای تیم ملی یک سری حساسیت های ایجاد می کند. آمدن برانکو یک هندوانه در بسته است و نمی توان پیش بینی کرد. ما باید به فکر یک مربی خوب برای طولانی مدت باشیم و نه رفع مشکل مقطعی.

با توجه به نتیجه نگرفتن برانکو و اخراج از تیم الهلال، عملکرد او را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برانکو بخاطر زمان زیادی که در پرسپولیس بود توانست با مدیریت و نظم نتیجه خوبی با این تیم بگیرد. اگر نمی‌رفت و از الهلال اخراج نمی شد، ذهنیت ها نسبت به عملکرد او بهتر بود.

نظر شما در مورد مشکلاتی که فدراسیون با ویلموتس دارد از جمله مشکلات مالی چیست؟

فدراسیون خوب قرارداد نمی بندد و در قبال آن توان اجرای تعهدا تش را ندارد. این موضوع نشان دهنده این است فوتبال حرفه ای نداریم. همانطور که در قرارداد کی روش نیز بیشتر اختیارات دست کی روش بود.

انتخاب ویلموتس بعد از کی‌روش صحیح بود؟

باید مربی بزرگتری نسبت به کی روش می آوردند. فدراسیون مربی انتخاب کرد که حرف شنوی بیشتری داشته باشد و مثل زمان کی‌روش زیر سلطه نباشند. ویلموتس سرمربی تیم ملی شد و حرفای شعارگونه زیادی در مورد او زدند که نشان از ضعف فدراسیون دارد. در دو بازی اخیر با بحرین و عراق تهاجمی بازی نکردیم و  از آمادگی دفاعی زمان کی‌روش بی بهره بودیم. من شناختی نسبت به ویلموتس نداشتم. شاید مشاورین فدراسیون انتخاب خوبی نداشتند. بزرگترین اشتباه انتخاب این سرمربی ساکن نبودنش در ایران است .

چرا نحوه قرارداد بستن ویلموتس و بندهای آن، رسمی اعلام نشده است؟

واسطه ها بیشتر از افراد آگاه در انتخاب و قرار داد بستن دخیل هستند. واسطه هایی که این مربی ها را پیدا می کنند و قرار داد ها را می بندند اشراف بیشتری روی قرار داد ها و مربی ها دارند تا فدراسیون.

عملکرد ویلموتس را چگونه دیدید؟

ویلموتس سازه ای که کی‌روش ساخته بود را از بین برد. ایران مقابل بحرین و عراق تهاجمی بازی نکرد موقعیت آنچنانی نداشت. این نشان می دهد که ویلموتس از فوتبال ما دور بوده و با تیم ملی تمرینات کمی داشته است؛ اگر تفکر تهاجمی بازی کردن داشته، نتوانسته آن را پیاده کند.

کی‌روش از نظر روحی به بازیکنان نزدیک بود و رفتنش باعث نشده ستاره های تیم ملی عملکرد ضعیف تری داشته باشند؟

کی‌روش احاطه زیادی روی بازیکنان داشت. ضمن این که بازیکنان جرات هیچ تخلفی نداشتند بین او و بازیکنان روابط خوبی بود. با عدم شناختی که بین ویلموتس و بازیکنان وجود دارد روابط خوب بین آن‌ها به حداقل رسیده است. توجه نداشتن به این موضوع نیز یکی از نقایص کار فدراسیون است.

به نظر شما تحریم ها چه مقدار بر روی مراودات فدراسیون با مربیان و فیفا تاثیر گذار است؟

صد در صد تاثیر گذار است. بخاطر تحریم ها نمی توانیم بازی های تدارکاتی انجام دهیم، نمی شود پول جابجا کرد و برای پرداخت دستمزد مربی باید از کشور واسطه استفاده کرد؛ این تحریم ها از همه لحاظ مشکل ساز است و ارتباط ما را با فوتبال حرفه ای دنیا قطع می کند.

کد خبر 398213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.