یکدلی بین مردم و مسئولان تا حدودی خدشه‌دار شده است

قائم مقام جامعه اسلامی زینب(س) اصفهان، گفت: مشارکت سیاسی مردم با ارتقای امید به آینده و نشاط اجتماعی قابل افزایش است و متاسفانه امروز یکی از مشکلات ما در این زمینه، فضای مجازی است که مطالبش ناامیدی را مطرح می‌کند.

فاطمه سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم افزایش مشارکت در انتخابات اظهار کرد: دو موضوع خودباوری و وجود امید در جامعه در افزایش مشارکت در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص لزوم توجه زنان به موضوع هویت اسلامی در فعالیت‌های خود، گفت: زنان باید مشارکت خود را در انتخابات افزایش دهند و در عین اینکه هویت زنانه خود را حفظ می‌کنند در میدان ارزش‌های معنوی مانند علم و عبادت پیشروی کنند و در عرصه های اجتماعی و سیاسی از جمله شناخت اهداف سیاسی و ملی همواره حاضر باشند.

قائم مقام جامعه اسلامی زینب (س) اصفهان در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات، گفت: این مشارکت باید در سایه اعتماد به حکومت، مسئولین و کارآمدی دستگاه‌ها افزایش یابد. اگر مردم نسبت به مسئولین دیدگاه مثبتی داشته باشند این موتور محرکه‌ای برای مشارکت آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکدلی بین مردم و مسئولان تا حدودی خدشه‌دار شده است، اظهار کرد: اگر چه در این راه مردم هم وظایفی دارند اما به طور عمده‌ مسئولین باید نشان دهند که در جهت یکدلی و همدلی گام برمی‌دارند و مشکلات مردم به نوعی مشکلات آنها است و این خود زمینه‌ای برای ایجاد اعتماد خواهد بود.

سهرابی با تاکید بر اینکه امید به آینده داشتن به شدت مهم است، گفت: مشارکت سیاسی مردم با امید به آینده و نشاط اجتماعی قابل افزایش است و متاسفانه امروز یکی از مشکلات ما این است که فضای مجازی ناامیدی را مطرح می‌کند و یک عده هم در مسیر دشمن حرکت می‌کنند و به این ناامیدی دامن می‌زنند که بهتر است مسئولان کشور حذف این شرایط را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی بودن قول و عمل مسئولان در افزایش مشارکت سیاسی مردم بسیار موثر است، اظهار کرد: برخی کاندیداهای مجلس قول‌هایی می‌دهند که شاید در حیطه وظایف آنها نباشد و این قول‌ها محقق نشده است و مردم در دوره‌های قبل چنین مواردی را دیده‌ و این موضوعات تا حدودی باعث بدبینی مردم شده است.

قائم مقام جامعه اسلامی زینب (س) اصفهان با تاکید بر اینکه مردم نشان داده اند زمانی که مسائل با اعتقاد آنها درگیر باشد قطعا در میدان هستند و مشارکت خواهند کرد، افزود: راهپیمایی اربعین یک نمونه از این مشارکت است در حالی که سختی‌های بسیاری در این راه است و دشمن برای کمرنگ کردن این حضور تلاش می‌کند اما مردان و زنان همواره مشارکت دارند و این نشان می‌دهد هرجا که مشارکت با اعتقادها گره بخورد در هر شرایطی مردم حضور دارند.

وی با بیان اینکه انتخابات باید برای مردم یک امر معنوی و اعتقادی باشد، گفت: اگر انتخابات یک امر معنوی و قلبی باشد قطعا حضور مردم مانند همیشه پرشور خواهد بود و در این امر مهم مشارکت موثری خواهند داشت.

کد خبر 398208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.